Wednesday, August 24, 2011

LYNAS: YB PAS TAMPIL JAWAB FITNAH YB PKR DI TV3!



Menegakkan kebenaran di sebalik fitnah dan pembohongan

Itu yang dicari sampai ke lubang cacing wartawan Karam Singh Walia berhubung perancangan cukup rapi ahli Parlimen Kuantan Fuziah Salleh memutarbelitkan fakta mengenai kilang kimia Lynas di Gebeng, Kuantan.

Segala-galanya terbongkar melalui pendedahan 2 saintis nuklear negara yang juga orang kuat PAS.

Ikuti laporan ini.

Inilah respon yang diidamkan ahli Parlimen PKR Kuantan, Fuziah Salleh yang bermain dengan emosi penduduk Kuantan berhubung pembinaan kilang kimia Lynas.

Mungkin itu budaya dan strategi politik yang disemai parti terbabit demi meraih sokongan penduduk setempat.

Lebih-lebih lagi apabila fakta dan maklumat sah diputarbelitkan Fuziah untuk menakutkan warga Kuantan atas faktor kejahilan mereka memahami isu sinaran radiasi yang sebenarnya adalah jenis semulajadi dan langsung tidak merbahaya.

Atas kesedaran itu, 2 santis nuklear dan salah seorangnya yang juga ahli Parlimen PAS Hulu Langat, tampil ke TV3 untuk menceritakan hal sebenar.

Profesor Dr. Ahmad Termizi Ramli, Pakar Keselamatan Radiologi & Kesihatan: “Pada saya adanya risiko bukan alasan untuk mengharamkan sesuatu perkara. Risiko mesti berpadanan dengan manfaat. Ini persoalan seterusnya. Jadi risiko yang ada pada aras yg terlibat dengan dos sinaran pada aktiviti seperti Lynas, terlalu rendah atas apapun untuk mengharamkannya.

Yang tidak masuk akal, kilang kimia Lynas dituduh Fuziah loji nuklear.

Sama seperti loji nuklear di Fukushima, Jepun yang dilanda kebocoran radiasi akibat tsunami awal Mac lalu.

Dr Che Rosli Che Mat, Saintis Nuklear/Ahli Parlimen PAS Hulu Langat, Selangor: “Mereka menakutkan orang ramai mengatakan bahawa Lynas ni loji nuklear sedangkan dia hanya memproses bahan tabii iaitu nadir bumi daripada Mount Weld yang lebih rendah daripada kalau kita main lombong bijih, lebih rendah dari segi radiasinya.”

Bukan setakat itu, pakar antarabangsa serta agensi kerajaan yang memantau serta mengawal pembinaan serta operasi kilang Lynas dikecam Fuziah sebagai tidak mempunyai kredibiliti.

Dr Che Rosli Che Mat: “Yang membawa isu ni PKR. Jadi saya bersabar lama dan saya pernah dapat warning daripada Penerangan PAS mengatakan YB jangan buat komen apa-apa. Saya terima. Saya tidak bercakap. Tapi tidak adil. Mereka buat komen setiap keluaran Harakah dengan bahasa yang kita kurang senang lah. Adakah Lynas itu sebagai loji nuklear? Pernah Dr Mitzi nampak sebagai loji radiation lah apa semua macam-macam. Dia spin.”

“Saya pun malu. Saya orang PAS juga. Jadi akhirnya saya buat keputusan saya sebagai saintis nuklear, saya datang hari ini. Apa dia orang nak kata, kata lah.”

Tambah beliau, penduduk Kuantan tidak perlu takut dengan kewujudan kilang kimia Lynas.

“Jadi benda-benda macam tu tuduhan yang tidak saintifik, tidak akademik langsung. Tuduhan-tuduhan yang macam tu lah, maknanya pada masyarakat, pada rakyat tidak perlu takut. Mereka boleh sendiri nanti melihat sendiri masuk ke Lynas melihat apa saja, apa yg dibina, apakah masa depannya, apakah kemudahan-kemudahan yang ada untuk menjaga keselamatan pekerja dan juga orang awam.”

Prof Dr Ahmad Termizi Ramli, Pakar Keselamatan Radiologi & Kesihatan: “Isu ini tiada kaitan dengan bahaya sinaran. Aras bahaya sinarannya terlalu rendah setara dengan alam sekitar, setara dengan yang sediada di alam sekitar. Kalau mematuhi peraturan-peraturan yang sediada di negara ini pun. Yang juga memenuhi standard piawaian antarabangsa.”

Ditanya jika tidak bahaya, mengapa penduduk ditipu dan disajikan maklumat palsu.

“Isu ni isu yg dimanipulasikan untuk kepentingan tertentu. Jadi dalam banyak keadaan data-data yang dikemukan tu tak dapat dipertahankan sebenarnya secara saintifik. Jadi cuma dispinkan. Digembar-gemburkan. Data-data yang pada saya kadang-kadang palsu dan tidak ada kena mengena.”

Beliau turut melahirkan rasa kesalnya jika kerajaan menunduk kepada desakan pihak tertentu untuk menghentikan operasi kilang kimia Lynas.

“Jadi saya rasa sedihlah kalau kita, negara ini membuat sesuatu keputusan yang sangat besar, genting kepada kepentingan negara berdasarkan kepada emosi, berdasarkan kepada propaganda dan tidak berdasarkan kepada ilmu, berdasarkan kepada kepakaran yang sediada dalam negara ini sebenarnya.”

Dr. Che Rosli turut mengakui kepada saya kilang kimia Lynas adalah selamat.

“Setelah saya melihat dari segi infrastrukturnya, dari segi bahan yg dibawa, saya sendiri pantau, monitor, Lynas selamat. Dengan kaedah-kaedah yang akan digunakan dan dengan bantuan daripada agensi nuklear kita akan pantau, AELB akan pantau dan sebagainya dan juga environment.”

Prof. Ahmad Termizi pula menyangkal pembohongan Fuziah bahawa kilang Lynas terbabit tidak dapat beroperasi di Australia kerana tidak dilesenkan kerajaan negara itu.

“Lynas juga dapat lesen untuk melakukan proses ini di Australia tapi kos tinggi. Jadi pertimbangan di sini ialah kos ekonomik, pertimbangan keberkesanan kos, cost effectiveness. Jadi mereka memilih di Malaysia kerana Malaysia mempunyai infrastruktur yang baik dan kos pengeluaran per unit yang boleh bersaing di pasaran dunia. Jadi kita dipilih dalam konteks itu. Pada pandangan saya, satu peluang win-win situation. Sama-sama untung.”

Pendek kata kedua-dua pakar sains nuklear ini bersetuju kilang kimia Lynas adalah selamat untuk beroperasi, selain bakal membawa pertumbuhan sektor ekonomi di Pahang ibarat daripada segenggam jadi segantang.

Karam Singh Walia, TV3.



Friday, August 19, 2011

EDISI KHAS RAYA: DOWNLOAD MP3 HARI RAYA DISINI!


1. Ahmad Jais – Selamat Hari Raya
2. P.Ramlee – Dendang Perantau
3. Sudirman – Balik Kampung
4. Sharifah Aini – Suasana hari Raya
5. Uji Rashid – Doa Di Hari Mulia
6. M. Nasir – Suatu Hari Di Hari Raya
7. Rafeah Buang – Bila Takbir Begema
8. Rahimah Rahim – Selamat Berhari Raya
9. Noor Kumalasari – Pulang Di hari Raya
10. Ahmad Jais – Selamat Hari Raya
11. Eddy Nur Ali – Manusia Miskin Kaya
12. Junaidah M. Amin – Suasana Riang Di Hari Raya
13. Sudirman – Selamat Hari Raya
14. Hail Amir & Uji Rashid – Seloka Hari Raya
15. Jay Jay – Hari Raya Bahagia
16. Krisya – Satu Hari Di Hari Raya
17. Mamat – Ku Pohon Restu Ayah Bonda
18. Othman Hamzah – Gembira Bersama DI Hari Raya
19. Refeah Buang – Bila Takbir Bergema
20. Rahimah Rahim – Selamat Berhari Raya
21. Raihan & Now See Heart – Hari Raya Untuk Semua
22. Raihan & Now See Heart – Satu Pagi Di Hari Raya
23. Raihan feat. Man Bai – Harapan Ramadhan
24. Saloma – Selamat Hari Raya
25. Sanisah Nuri – Bersabarlah Sayang
26. M. Nasir – Satu Hari Di Hari Raya
27. Saloma – Selamat Hari Raya
28. Sharifah Aini – Suasana Hari Raya
29. Siti Nurhaliza – Air Mata Syawal
30. Siti Nurhaliza – Anugerah Aidilfitri
31. Siti Nurhaliza – Bila Raya Menjelma
32. Siti Nurhaliza – Nazam Lebaran
33. Siti Nurhaliza – Sesuci Lebaran
34. Siti Nurhaliza – Suara Takbir
35. Sudirman – Balik Kampung
36. Sudirman – Selamat Hari Raya
37. Uji Rashid & Hail Amir – Seloka Hari Raya
38. Takbir Raya

Download :

Koleksi Album Raya / Lagu Raya / Riang Ria Aidilfitri / Senandung AidilFitri

1. Senandung Aidilfitri – Various Artis.mp3 (4.4MB)
2. Raya Kat Temerloh – Ally Noor & Ezra.mp3 (3.8MB)
3. Hari Raya Hari Gembira – Linda Ismail.mp3 (2.7MB)
4. Mengharap Sinar Takbir Raya – Ally Noor.mp3 (3.3MB)
5. Zapin Aidilfitri – Ida Mustaffa.mp3 (4.2MB)
6. Masih Ada Yang Sayang – Nas Atea.mp3 (3.4MB)
7. Dikir Rayo – Wan Razak.mp3 (2.8MB)
8. Senandung Aidilfitri (Instrumental).mp3 (4.4MB)
9. Sendu Di Pagi Raya – Mastura.mp3 (3.9MB)
10. Riang Ria Hari Raya – Nas Atea.mp3 (3.1MB)
11. Jangan Buek Laei Yo! – Ally Noor & Mastura.mp3 (3.9MB)
12. Cak Kun Cak Di Malam Raya – Zaiton Sameon.mp3 (4.9MB)
13. Pakaian Budaya Di Aidilfitri – Suhana Jasmy.mp3 (2.7MB)

Download :

Lagu Raya 1998

1 – M. Nasir – Satu Hari Di Hari Raya.mp3 (3.0MB)
2 – Ideal Sisters – Hari Raya Hari Bahagia.mp3 (2.6MB)
3 – Dr. Sam – Esok Hari Raya.mp3 (3.7MB)
4 – Jamal Abdillah – Maafkan Segala Keterlanjuran.mp3 (4.2MB)
5 – Saleem – Lambaian Aidil Fitri.mp3 (3.9MB)
6 – Ning Baizura – Joget Aidil Fitri.mp3 (2.3MB)
7 – Ahmad Jais – Abang Pulang.mp3 (3.7MB)
8 – Rima Rashid – Selamat Hari Raya.mp3 (2.2MB)
9 – Feminin – Kurniaan Di Hari Raya.mp3 (2.9MB)
10 – Ibnor Reza & Noraniza Idris – Mohon Maaf Di Hari Lebaran.mp3 (4.2MB)
11 – Alleycats – Mari Berdendang.mp3 (2.8MB)
13 – Medicine & Shima – Cahaya Di Aidilfitri.mp3 (3.1MB)
13 – Raffi – Apa Khabarnya.mp3 (2.2MB)
14 – Azlina Aziz – Indahnya Beraya Di Desa.mp3 (4.2MB)
15 – Ramli Sarip – Kisahku Berhari Raya.mp3 (3.0MB)
16 – Jamal Abdillah – Salam Aidilfitri.mp3 (3.8MB)
17 – Ahmad Jais – Dari Jauh Ku Pohon Maaf.mp3 (3.5MB)
18 – Nash – Keinsafan Di Hari Raya.mp3 (3.7MB)
19 -Othman Hamzah – Gembira Bersama Di Hari Raya.mp3 (1.8MB)
20 – Dayangku Intan – Senandung Hari Raya Untukmu.mp3 (3.2MB)

Download :

16 Lagu Lagu Hari Raya

16 Lagu Lagu Hari Raya – 01 – Black Dog Bone – Cahaya Aidil Fitri.mp3 (3.4MB)
16 Lagu Lagu Hari Raya – 02 – Sharifah Aini – Suasana Hari Raya.mp3 (2.3MB)
16 Lagu Lagu Hari Raya – 03 – Aman Shah – Kepulangan Yang Dinanti.mp3 (3.5MB)
16 Lagu Lagu Hari Raya – 04 – Saloma – Selamat Hari Raya.mp3 (2.4MB)
16 Lagu Lagu Hari Raya – 05 – Hail Amir & Uji Rashid – Seloka Hari Raya.mp3 (2.8MB)
16 Lagu Lagu Hari Raya – 06 – Sudirman – Dari Jauh Kupohon Maaf.mp3 (3.5MB)
16 Lagu Lagu Hari Raya – 07 – Ahmad Jais – Selamat Hari Raya.mp3 (2.4MB)
16 Lagu Lagu Hari Raya – 08 – Junainah – Suasana Riang (Di Hari Raya).mp3 (3.0MB)
16 Lagu Lagu Hari Raya – 09 – Sanisah Huri – Aidil Fitri.mp3 (3.4MB)
16 Lagu Lagu Hari Raya – 10 – Noorkumalasari – Pulang Di Hari Raya.mp3 (2.8MB)
16 Lagu Lagu Hari Raya – 11 – DJ Dave – Menjelang Hari Raya.mp3 (3.1MB)
16 Lagu Lagu Hari Raya – 12 – Fazidah Joned – Selamat Hari Raya.mp3 (2.4MB)
16 Lagu Lagu Hari Raya – 13 – Rosemaria – Di Pagi Aidil Fitri.mp3 (3.4MB)
16 Lagu Lagu Hari Raya – 14 – P. Ramlee – Dendang Perantau.mp3 (2.5MB)
16 Lagu Lagu Hari Raya – 15 – Sanisah Huri – Bersabarlah Sayang.mp3 (3.3MB)
16 Lagu Lagu Hari Raya – 16 – Rafeah Buang – Bila Takbir Bergema.mp3 (2.5MB)

Download :

Lagu Raya Klasik

1 – Aishah – Lenggang Mak Limah.mp3 (3.8MB)
2 – Sudirman & Zaleha Hamid – Inang Aidilfitri.mp3 (3.1MB)
3 – Sharifah Aini – Herman Tino – Inang Palembang.mp3 (3.7MB)
4 – Sharifah Aini – Mak Inang Pulau Kampai.mp3 (3.2MB)
5 – Azreen – Joget Kesyukuran.mp3 (3.1MB)
6 – Ning Baizura – Joget Aidilfitri.mp3 (3.4MB)
7 – Alleycats & Dayangku Intan – Pulanglah Esok Hari Raya.mp3 (4.1MB)
8 – Aishah – Zapin Aidilfitri.mp3 (4.5MB)
9 – Zaleha Hamid & Herman Tino – Joget Hari Raya.mp3 (3.2MB)
10 – Sudirman – Mak Inang Pulau Kampai.mp3 (4.7MB)

Download :

SITI NURHALIZA – ANUGERAH AIDILFITRI

1. Anugerah Aidilfitri
2. Mekar Hari Raya
3. Meriah Suasana Hari Raya
4. Bila Hari Raya Menjelma
5. Sesuci Lebaran
6. Suara Takbir
7. Nazam Lebaran
8. Air Mata Syawal
9. Anugerah Aidilfitri (instrumental)
10. Sesuci Lebaran (instrumental)

Download :


KARPAL SINGH YANG DOUBLE STANDARD...


Karpal desak hakim kes liwat untuk mengambil tindakan ke atas saiful.

puncanya kerana saiful muncul 2 malam berturut-turut di tv3.
karpal mintak hakim beri saiful surat tunjuk sebab.

baru 2 malam saiful keluar tv karpal desak hakim untuk hukum saiful.

halo lawyer , yang anwar sejak 3 tahun ni asyik dok ceramah pasal kes liwat, keluar masuk youtube, buat wawancara kat stesyen tv di luar negara takde pulak karpal kecoh ?

apasal ada double standard mr wahai mr karpal ?


Credit: GERAKAN ANTI PKR

Thursday, August 18, 2011

ANGKATAN TENTERA MALAYSIA SANGKAL PAS!


Angkatan Tentera Malaysia hari ini menafikan sekeras-kerasnya dakwaan manipulasi undi pos yang dibuat oleh empat bekas anggotanya semalam.

Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin bagaimanapun tidak menyalahkan bekas anggota berkenaan yang didakwanya "mungkin telah dipergunakan sebagai alat."

"Saya sudah periksa (dakwaan itu). Sebab itu saya berani menyangkal.

"(Dakwaan) itu tidak betul, tidak ada kesahihannya," katanya lagi yang mencabar supaya bukti dikemukakan untuk mengukuhkan dakwaan.

Beliau sebaliknya menyalahkan Pemuda PAS yang menganjurkan sidang media menampilkan empat orang bekas tentera tersebut.

"Saya tidak mahu salahkan bekas tentera saya. Mungkin mereka ada kekurangan masing-masing.

"Saya boleh ibaratkan (tindakan Pemuda PAS) sebagai tindakan pengkhianatan sebab ambil kesempatan," katanya lagi ketika ditanya sama ada angkatan tentera akan mengambil tindakan ke atas bekas anggota berkenaan.

Ketika ditemui selepas itu, Zulkifeli dengan tegas berkata tindakan memangkah undi bagi pihak anggota lain seperti didakwa itu "tidak boleh berlaku."

"Macam mana ia boleh berlaku, kita tidak akan benarkan ia berlaku," tambah Zulkifeli lagi, mengulas dakwaan yang ditimbulkan bekas anggota tentera itu bahawa mereka diarahkan untuk memangkah ribuan kertas undi semasa pilihan raya sebelum ini.

Dalam sidang medianya, Zulkifeli berkata tindakan "mencemuh" sistem yang digunakan pakai dalam angkatan itu juga serius kerana boleh menjejaskan moral anggota tentera, katanya lagi.

"Saya tertanya-tanya kenapa sidang akhbar semalam dilakukan, sedangkan perdana menteri telah berkata jawatankuasa terpilih parlimen akan diwujudkan (bagi memperbaiki sistem pilihan raya).

"Adakah (Pemuda PAS) ingin timbulkan kontroversi berhubung isu itu, selepas tuduhan yang kata (orang) yang mempunyai status penduduk tetap dalam masa empat jam diberi (status) warganegara, isu ini pula yang timbul.

"Adakah ini usaha untuk cemarkan imej ATM atau mahu serang kami? Mahu pecah belahkan kami?," katanya lagi dalam sidang media di Kementerian Pertahanan, Kuala Lumpur petang ini.

Tuesday, August 16, 2011

Pakatan Haram dan RM100

Taktik terbaru Pakatan Rakyat dalam usaha "MERAKYATKAN EKONOMI SELANGOR" mula mendekati rakyat dengan RM100! Usaha ini dilabel sebagai bantuan dari kerajaan negeri tetapi ia umpama PAKATAN RAKYAT sudah mula membeli undi! Sapa cakap? Bukan saya, penduduk setempat khususnya dari kawasan Shah Alam cakap! tak pecaya pi tanya dia orang! Pakatan rakyat cuma lupa letak tanda "Dilarang Tawar Menawar, “only fixed price” suka ambil, tak suka PR ambil".


Deman 100 yang dimulakan oleh DAP di penang di mana wang insan yang diberinya dari duit royaliti nombor kuda dan cadangan untuk memberi Rm100 kepada setiap bayi lahiran penang cukup membuktikan pakatan rakyat sudah mengorak langkah untuk membeli undi sampaikan sudah sanggup melobi dengan bayi baru lahir!


Tidak habis dengan cadangan pemberian Rm 100 kepada warga tua dan bayi. Peserta Bersih juga turut diberi Rm100 untuk menyertai perhimpunan haram yang diadakan pada 9 julai lalu. Dari mana? Tak lain tak bukan DAP penang!


Kini Kerajaan negeri selangor yang dibawah pimpinan PKR meniru gaya DAP penang dengan memulakan "DEMAM RM100" untuk penghuni / pengundi selangor!.Dikenali dengan Kempen "JOM SHOPPING" dengan amount "RM100" penghuni / pengundi boleh membeli barang kat mana mana pasaraya yang setuju berkroni / berkerjasama dengan Kerajaan negeri pimpinan Parti Kencing Rakyat (PKR)!


Nampaknya Pakatan Rakyat begitu yakin ramai penghuni / pengundi kawasan mereka akan terpengaruh dengan wang saku yang diberi oleh Kerajaan Pakatan Rakyat. Rakyat perlu sedar duit yang diberi bukanlah atas dasar bantuan kemanusian tetapi atas dasar mengekalkan pegangan Pakatan Rakyat! Cuma anda fikir sejenak. Cukupkah Rm100 untuk shopping?Apakah semua barangan yang anda perlu boleh diperolehi dengan Rm100? Kerana duit Rm100 jangan merana 100 tahun kerana pangkah pilihan yang salah!

PAS BILA NAK MULA KEMPEN RM100? Member- member hang dah start nie!!


Credit: http://www.shizone.com/?p=174

Video pemeriksaan JAIS keatas Gereja di Damansara Utama


Gereja: Jangan masuk perangkap Umno

KUALA TERENGGANU, 15 Ogos: Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menyeru pemimpin dan ahli PAS supaya tidak terperangkap atau terjebak dengan ‘perangkap’ Umno dalam isu Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan gereja.

“Saya dapat maklumat ‘dalaman’ Jais semalam (14 Ogos), berkait dengan operasi Jais pada 3 Ogos 2011 lalu bahawa ada eleman dan peranan Umno dalam operasi Jais terhadap majlis yang diadakan di kawasan Gereja Methodist, Damansara Utama, Petaling Jaya itu,” ujarnya pada sidang media di pejabat PAS Terengganu, di sini hari ini.

Turut sama ialah Pesuruhjaya dan Setiausaha PAS negeri, Mohd Abdul Wahid Endut dan Yahaya Ali

Beliau berkata, oleh kerana maklumat ‘dalaman’ itu tersangat boleh dipercayai, maka mendedahkannya ekoran timbul pelbagai tafsiran tentang operasi yang dilakukan Jais itu.

Mustafa bersedia mendedahkan maklumat itu kepada Pengarah Jais dalam pertemuan yang akan diadakan nanti.

“Kami akan dedah maklumat-maklumat ini kepada beliau. Ini bergantung kepada Jais, jika esok dia hendak berjumpa kita dedah esok, hendak jumpa bila pun, insya Allah,” ujarnya.    

Sepatutnya, kata beliau pemimpin PAS mengadakan perjumpaan dengan Jais hari ini.

“Tetapi pihak Jais memberi jawapan tidak dapat lagi untuk bertemu kami atas nasihat daripada Tuanku Sultan Selangor berdasarkan surat jawapannya kerana penyiasatan Jais belum lagi selesai,” jelasnya. - HarakahDaily


Monday, August 15, 2011

'Bukan Islam lebih faham bila berkawan dengan PAS' - HarakahDaily


[Gambar Hiasan]

TASEK GELUGOR, 15 Ogos: Hubungan dengan PAS sejak kemenangan Pilihan raya Umum tahun 2008, banyak mengajar masyarakat bukan Islam, khususnya dalam DAP untuk mengenali dan memahami Islam dengan lebih mendalam.

Demikian dinyatakan oleh Bendahari DAPSY Pulau Pinang, Steven Sim, ketika menyampaikan ceramah bersama dengan Timbalan Ketua Pemuda PAS Pusat, Nik Abduh Nik Abdul Aziz di Markas PAS Padang Menora malam tadi.

Menurut beliau lagi, jika sebelum ini pemikiran bukan Islam banyak diracuni oleh MCA dan Gerakan dengan membuat pelbagai dakwaan yang menakutkan, tetapi kini setelah menjadi rakan dengan PAS, bukan Islam telah banyak memahami Islam yang sebenarnya.


[Gambar Hiasan]

"Kerana berkawan dengan PAS jugalah, majlis berbuka puasa turut dianjurkan oleh pemimpin DAP seperti Lydia Kok di Berapit, Bukit Mertajam bagi meraikan sauadara-saudara Islam yang berpuasa.

"Dulu kita tidak diajar untuk memahami unsur-unsur baik dan harmoni ini. Kini, pemimpin di kalangan DAP bukan saja boleh turut sama untuk berbuka puasa bersama-sama seperti mana yang sering dilakukan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, tetapi juga berjaya memahami konsep hubungan baik tersebut.

"Hubungan baik ini juga tidak berjaya diresapi oleh pimpinan MCA dan Gerakan, walaupun mereka telah sekian lama berkawan dengan Umno. Oleh kerana itu jugalah, kita melihat kecelaruan sentiasa ada dalam komponen parti tersebut," tegasnya lagi.

Turut hadir sama dalam majlis ceramah tersebut ialah Ketua Pemuda PAS Pinang Pinang, Yusni Mat Piah.


TAKBIR!
ALLAHUAKBAR!

Sunday, August 14, 2011

Ustaz Mohd Kassim Bicara Tentang Ketuanan Melayu



Senarai Subsidi Kerajaan Malaysia














Larangan Pembesar Suara: NIK AZIZ kata di Kelantan tak apa...


Dalam berita HarakahDaily diatas Nik Aziz berkata:
"Di Kelantan mungkin tak apa, sebab sudah menjadi perkara biasa..." 

Kesimpulannya... Bid'ah di kelantan boleh, bid'ah ditempat lain tidak boleh.
Di Penang tak boleh kuat-kuat sebab ramai penyokong DAP, takut tak undi Pakatan...!

Malaysiakini menzalimi wanita ini...


Puak Pakatan Syaitan yang percaya Malaysiakini nak kata lagi?;
"Ini Konspirasi UMNO-BN, JPN, SPR?!"

Friday, August 12, 2011

AGEN MURTAD DIDEDAHKAN!

5 orang di bawah adalah individu yang terlibat menarik umat Islam agar murtad,mereka ini telah melarikan diri dan turut membantu pihak peguam menyorokkan 12 orang yang hadir ke majlis tersebut agar tidak memberi kerjasama kepada pihak JAIS...




"Hai orang-orang yang beriman, barangsiapa di antara kamu yang MURTAD dari agamanya, maka kelak Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Allah mencintai mereka dan merekapun mencintaiNya, yang bersikap lemah lembut terhadap orang yang mukmin, yang bersikap keras terhadap orang-orang kafir, yang berjihad dijalan Allah, dan yang tidak takut kepada celaan orang yang suka mencela. Itulah karunia Allah, diberikan-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya, dan Allah Maha Luas (pemberian-Nya), lagi Maha Mengetahui."


- AlQuran, Surah Almaidah ayat 54 -


“Dan barangsiapa yang menentang Rasul sesudah jelas kebenaran baginya, dan mengikuti jalan yang bukan jalan orang-orang mukmin, Kami biarkan ia leluasa terhadap kesesatan yang telah dikuasainya itu dan Kami masukkan ia ke dalam Jahannam, dan Jahannam itu seburuk-buruk tempat kembali.”

- AlQuran, Surah An Nisaa' ayat 115 -

MISMAH: MALAYSKINI TERBUKTI BERBOHONG!


Akhirnya Puan Mismah tampil kehadapan dengan menjelaskan kepada kita siapa dirinya dan yang paling utama taraf kewarganegaraan beliau bagi memberikan bukti kepada rakyat Malaysia. 

Malaysiakini Fitnah dengan cukup dasyat sampaikan pemimpin pembangkang bertali arus menghentam kerajaan terutama SPR dan JPN dalam isu Mismah ini. 

Rakan blogger lain sudah berulang kali menyatakan bahawa pembangkang melalui media utamanya Malaysiakini akan gunakan apa sahaja bagi menyerang kerajaan. Rekayasa, konspirasi dan macam macam lagi akan digunakan mereka ini bagi matlamat menawan Putrajaya walau dengan cara kotor sekalipun. 

Isu Rekayasa Mismah ini bukan satu pekara baru kerana dah beratus rekayasa fitnah jahat dilakukan mereka pakatan rakyat bagi menghasut rakyat Malaysia. 

Gomo minta rakyat Malaysia agar menilai jika ini perjuangan Pakatan rakyat dalam cubaan menjadi kerajaan Malaysia apakah apabila mereka menang kelak pekara yang dasyat tidak akan berlaku? 




Belum lagi mereka menjadi kerajaan sudah banyak pekara musibat yang dilakukan mereka terhadap negara. Bayangkan lah jika mereka kerajaan agaknya apa akan jadi pada negara kita ini. 

Rakyat wajib menolak Pakatan Pembangkang yang kerja mereka lain dan tidak bukan Fitnah, konspirasi jahat setiap masa. Tidak ada kemajuan yang dibuat oleh mereka setakat ini dan ini lah hakikatnya bahawa pakatan pembangkang tidak relevan dalam membantu rakyat Malaysia. 

TOLAK PAKATAN HARAM DEMI KEMAKMURAN NEGARA!

Kredit: http://malaydelima.blogspot.com/2011/08/malaysia-kini-penipu-besar-tentang.html

Thursday, August 11, 2011

Hujah Fathul Bari berkenaan isu JAIS 'serang' Gereja di PJ.



Barakallahufik ya ustaz!

YB ZULKIFLI NOORDIN CERITA TENTANG MURTAD DI MALAYSIA...


[Sijil Baptism Azlina Jailani oleh Church of Our Lady Fatima, Brickfield bukti jelas pembabitan gereja memurtadkan umat Islam di Malaysia]

Salam 2 all.

Teman melihat ada golongan yang cuba menafikan penglibatan pihak gereja dalam gejala memurtadkan umat Islam khususnya bangsa Melayu didalam negara ini. Sehingga ada dikalangan pimpinan PAS sendiri mempersoalkan tindakan JAIS menyiasat Methodist Church Damansara Utama yang dipercayai menjalankan kegiatan dakyah keristian dikalangan orang Melayu Muslim pada 03 Ramadhan 1432/ 03.08.20011 lepas. Dikala umat Islam sedang menjalani 'ibadah puasa, kita dihina sekali lagi dengan isu murtad!

Peristiwa yang sama berlaku pada tahun 1997, lebih tepat Ramadhan 1997. Dihari pertama umat Islam sedang berpuasa, segelintir kristian la'natullah telah menculik dan melarikan Aishah Bukhori sedang ayahanda Aishah, Tuan Haji Bukhori mengimamkan solat tarawih di Masjid Taman Rimba Terjun, Pontian. Dalam sekelip mata mereka berjaya membawa Aishah menyeberangi Selat Johor memasuki Singapura tanpa paspot, dan kemudian terus diterbangkan ke Australia sehelai sepinggang. Ini menimbulkan syak dikalangan umat Islam bahawa terdapat konspirasi terancang untuk menculik dan membawa Aishah Bukhori, macam mana seorang rakyat Malaysia beragama Islam boleh dibawa lari tanpa sebarang paspot?


[Aishah Bukhori]

Cuma bezanya pada masa itu, PAS menjadi juara kompang kampung mencanang kes murtadnya Aishah Bukhori. Teman yang menjadi peguam kes tersebut diarak kehulu kehilir berceramah diatas pentas PAS menceritakan kisah murtad Aishah Bukhori. Puluhan ribu poster ditampal oleh para mujahidin dan bakal syuhada PAS, atas pokok, tiang letrik, bus-stop dan macam-macam tempat. Ada penceramah PAS yang mengambil kesempatan menumpang semangkuk pentas bersama teman. Kalau tengok ceramah dema yop lagi ganas dan brutal dari teman. Siap rimbok meja, air liur bersepai-sepai terhambur dengan maki-hamun terhadap kristian, kafir, UMNO dan Kerajaan. Dan tak lupa derma jihad juga dikutip konon untuk perjuangan jihad menentang murtad. Mana pergi duit derma jihad tu jangan tanya teman yop; walaupun teman tengok ada antara mereka yang boleh bertukar kereta beli rumah hasil jual kaset ceramah teman!

Tapi hari ini, kaum yang rimbok meja bersembur airliur berjihad menentang murtad tu yop dah tukar qiblat. Hari ni dema rimbok meja marah kalau ada orang ganggu gereja yang nak murtadkan umat Islam. Pejuang tulin saperti Dr. Hasan Ali yang ikhlas mahu mencegah gejala murtad mereka tuduh sebagai agen UMNO yang dibayar oleh oleh PM untuk merosakkan ukhwah dan perpaduan PAS dengan biaDAP dan para kafir harbi la'natullah. Sampai tugas Dr. Hasan Ali sebagai Exco Agama dema nak hijack yop, dema nak JAIS jumpa dema terus tanpa melalui Dr. Hasan Ali, Exco yang jaga JAIS! Malah kaum Anwarinas ni siap nak pecat Dr. Hasan Ali lagi yop. Dulu dema maki-hamun UMNO kerana kononnya membiarkan gejala murtad, hari ini dema maki-hamun UMNO konon membayar Dr. Hasan Ali untuk mencegah murtad! Tak ke gila punya kerja namanya ni yop. Yang konsisten dalam perangai itu ialah maki-hamun! Yang penting kot mana pun UMNO dan PM mesti dimaki-hamun. Rasanya kaum Anwarinas ni kalau tak maki-hamun UMNO dan PM sehari dema boleh kena demam kura yop!

Berbalik kepada cerita gereja terlibat dalam gejala murtad, banyak bukti yang teman ada yop. Pertama kes Aishah Bukhori sendiri. Aishah semasa mengisytiharkan diri dia murtad kepada ayah dia Hj Bukhori melalui telefon pada 19.10.1997 sedang berada disebuah gereja di Panchor Jaya, Rasah, Negeri Sembilan. Apabila Haji Bukhori dan keluarganya pergi ke gereja tersebut, berlaku pertengkaran kerana mereka tidak benarkan Aishah diambil oleh keluarganya. Keluarga Aishah terpaksa balik hampa kerana tidak mampu berbuat apa-apa.

Kita jangan lupa peranan aktif yang dimainkan oleh Bar Council dalam isu murtad Aishah Bukhori. Malahan sebenarnya murtadnya Aishah Bukhori membabitkan penglibatan secara langsung seorang peguam kafir ahli Malaysian Bar iaitu Leornard Teoh Hooi Leong. Beliaulah orang yang membuat permohonan ke Mahkamah untuk perintah habeas corpus untuk membebaskan Aishah daripada jagaan keluarga beliau.


[Bar Council: Keadilan Melalui Undang-undang?]

Dalam permohonan bertarikh 28.11.1997 itu, secara jelas Leornard Teoh menyebut pada perenggan 6, bahawa dia dilantik "untuk memberi nasihat kepada Aishah berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan elah menyediakan surat Akuan Sumpah untuk Aishah menolak dan meninggalkan agama Islam."

Pada perenggan 23 Leonard Teoh berkata bahawa "Aishah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Dan Leornard mendakwa tindakan ibubapa, abang dan bapa saudara Aishah telah melanggar hak kebebasan Aishah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik".

Dan inilah Majlis Peguam yang sama yang Ambeega Sreenavasan pernah menjadi Presidennya yang kemudiannya ditabal oleh PAS menjadi kalipah dalam himpunan haram 09.07.2011!!!

Begitu juga kita jangan lupa rekod pertama penglibatan gereja didalam kes murtad orang Melayu beragama Islam pada tahun 1987. Disebuah gereja di Petaling Jaya, seorang anak Melayu beragama Islam ditabalkan buat pertama kalinya dalam sejarah Malaysia sebagai paderi Melayu dibumi orang Islam ini. Jamaluddin Osman, mengikut rekod adalah anak Melayu pertama diisytihar sebagai paderi secara terbuka disebuah gereja di Petaling Jaya. Beliau juga terlibat secara langsung dan aktif untuk memurtadkan anak-anak Melayu ke agama kristian.

Jamaluddin Osman, atau nama kristiannya Padre Joshua Jamaluddin, telah ditahan oleh polis dibawah Akta Keselamatan Negeri kerana kegiatannya cuba mengkristiankan anak-anak orang Islam dianggap mengancam keselamatan dalam negara. Namun sekali lagi Majlis Peguam dan beberapa NGO memainkan peranan aktif mencabar penahanan Jamaluddin Osman dibawah ISA. Mahkamah Persekutuan tiada pilihan selain daripada membebaskan Jamaluddin Osman kerana peruntukkan ISA tidak membenarkan seseorang ditahan kerana memurtadkan orang Islam.


[Ambiga: Kepala BERSIH2.0]

Inilah dia Majlis Peguam yang sama yang Ambeega Sreenavasan menjadi Presidennya, yang kemudian diangkat oleh PAS menajdi kalipah mereka dalam himpunan haram 09.07.2011!!!

Kegiatan gereja yang terlibat secara langsung dalam kegiatan memurtadkan umat Islam di Malaysia paling jelas berlaku dalam kes murtadnya Azlina Jailani. Teman kemukakan bukti dokumen diatas, iaitu sijil membaptiskan (atau mengkristiankan) Azlina Jailani. Ini adalah dokumen Mahkamah, bukan rekaan. Pada masa itu, PAS terima dokumen ini sebagai bukti, dan antara yang terlibat secara langsung dengan teman membantah murtadnya Azlina Jailani. Tak tahulah sekarang, takut nanti Ustad Hadi mintak teman kemukakan 4 orang saksi. Ialah, semenjak berukhwah dengan biaDAP ni, serban pun boleh longgar yop!

Teman perturunkan apa yang disebut didalam sijil tersebut:

Certificate of Baptism:

This is to certify that AZLINA BT JAILANI (LINA) child of JAILANI BIN SHARIFF and his wife KALTHUM BIN OMAR born at Selangor date of Birth 08 January 1964 was baptized in CHURCH OF OUR LADY FATIMA-BRICKFIELDS KL on the 11 May in the year of our Lord 1998.

In the Name of the Father
and the Son
and of the Holy Spirit

Duty of Parents & Godparents You are responsible that this child be educated in the Faith, furthermore, it is your duty to bring up this child to live the Faith by observing God's Commandment as Christ taught us, namely loving God and your neighbor. Godparents are to help parents in their duty as Christian mothers and fathers.

Godfather: S.S. Santiago
Godmother: Rosy Doraisamy
Minister of Baptism: Joseph A. Pereira

Stamp of Church:
Church of Our Lady Fatima,
Jalan Sultan Abdul Samad,
Brickfields, 50470 KL

Jelas daripada sijil diatas pembabitan secara langsung sebuah gereja, iaitu Church of our Lady Fatima di Brickfields dalam kes murtad seorang Melayu Muslim bernama Azlina Jailani. Dan kes Azlina Jailani, atau nama kristiannya Lina Joy (KP No: 640108-10-5038) telah dibawa ke Mahkamah Tinggi (MTKL No: R2-24-30-2000), kemudiannya dirayu ke Mahkamah Rayuan (RS No: W-01-29-2001) dan akhirnya dibicarakan sehingga ke Mahkamah Persekutuan (RS No. 01-02-2006W). Akhirnya Mahkamah Persekutuan dengan beraninya membuat keputusan bahawa seseorang Islam itu tidak boleh murtad melainkan dengan, dan hanya jika diizinkan oleh, sebuah Mahkamah Syariah yang berbidang kuasa. Maka mengamuk sakanlah kaum kaafirun dan yang sewaktu dengannya.

Kegagalan mereka dalam kes Azlina Jailani, diikuti pula dengan kes perebutan jenazah Mohamed Moorthy Abdullah, dan kes perebutan anak S. Shamala menyebabkan mereka bergabung bersatu tenaga beberapa NGO termasuk Bar Council, Majlis Perunding Agama Hindu, Kristian, Budha & Sikh, Suaram, Hakam, Sisters in Islam, AWAM, WAO, WCC, WDC dan beberapa lagi NGO mencadangkan penubuhan Suruhanjaya Antara Agama @ IFC dengan 17 tuntutan yang kesannya akan menjadikan murtad itu halal dan sah, serta Islam sebaris dengan agama lain dalam negara ini.


[BANTAH Suruhanjaya Antara Agama]

Strategi kafirun ahzab ini ditentang oleh umat Islam yang bersatu dibawah berpuluh NGO diketuai oleh PPI, Peguam Pembela Islam dan Pertubuhan Pembela Islam. Himpunan Sejuta Umat diadakan di Masjid Wilayah Persekutuan dengan kehadiran puluhan ribu umat Islam. Kempen tandatangan Sejuta Umat dilancarkan dan alhamdulillah lebih sejuta tandatangan berjaya dikutip dan dipersembahkan kepada Majlis Raja-Raja.

Kesatuan umat Islam itu menjadi kegerunan kepada kaum kaafirun ahzab ini, maka mereka juga mengatur strategi untuk memecah-belahkan umat Islam. Sejak tahun 2006, mereka melakukan tusukan jarum halus melaga-lagakan umat Islam. Akhirnya mereka berjaya mempergunakan himpunan haram Hindraf untuk mencetuskan gelombang pemecahan itu, bilamana Anwar Ibrahim mengambil sikap menyokong pertubuhan haram tersebut. Ini membawa kepada beberapa insiden selepas itu dan Anwar berjaya mempengaruhi beberapa orang pimpinan PAS untuk bersama beliau yang akhirnya membawa kepada munculnya kaum Anwarinas didalam PAS yang qiblat mereka adalah kepada Anwar Ibrahim, bukan kepimpinan Haji Hadi.

Dan pilihanraya 2008 menyaksikan buat pertama kalinya umat Islam berpecah. Perpecahan ini memberi ruang kepada kaum kafir melaui parti cauvinis dan rasis biaDAP untuk menjalankan peranan yang akhirnya umat Islam kehilangan cengkaman kuasa politik Melayu-Muslim. Kelesuan, kedayusan dan kebaculan umat makin menjadi-jadi. Ini terbukti bila berlaku beberapa insiden dan isu, yang kemuncaknya ialah tuntutan penggunaan kalimah ALLAH oleh kristian dalam bentuk triniti mendapat sokongan Anwar Ibrahim dan kaum Anwarinas, yang berhempas pulas menyokongnya. Dan kaum kafir khususnya parti cauvinis biaDAP tahu bahawa perpecahan umat Islam sudah parah, kerana ada dikalangan mereka bersedia menjual agama mereka, termasuk kalimah ALLAH demi untuk memenuhi impian rakus politikus kalkatus ke Putrajaya!


[Anwar Ibrahim lain dari yang lain!]

Mutakhir bila isu bible versi Bahasa Indonesia muncul, tanpa perlu puak kafir kristian bersusah payah, kaum Awarinas yang beriya-iya menyokong dan mendesak supaya kebenaran dan kebebasan diberi kepada kristian untuk mengimpot masuk bible dan risalah dan penerbitan dalam bahasa indonesia. Sehingga akhirnya kerajaan yang dipimpin oleh umat Islam terpaksa tunduk dan memberi kebenaran tersebut, kerana pihak kafir kristian dan sekutu mereka menyatakan kalau PAS dan PKR benarkan, kenapa UMNO nak halang pulak! Sehingga berita palsu dibawa ke peringkat Pope di Vatican bahawa kaum kristian dizalimi dan dianiaya serta di"persecute" oleh Kerajaan Islam Malaysia! Maka kaum kafir tahu bahawa cengkaman mereka keatas segelintir umat Islam sudah sempurna; hanya tinggal masa untu dilaksanakan agenda syaitan mereka menumbangkan kerajaan pemerintahan umat Islam dalam negara ini.

Kelesuan, kebaculan, dan kebisuan segelintir umat Islam terbukti bila isu murtad Nor Azman Beginda terbongkar baru-baru ini. Nor Azman Beginda, adalah saksi untuk Anwar Ibrahim dalam kes liwat Anwar . Beliau juga adalah calon PKR dalam PRN Negeri Sarawak. Kisah murtadnya Nor Azman terbongkar apabila timbul isu anaknya membawa sosej babi ke sekolah. Kalau murtadnya Aishah pada tahun 1997 menjadi isu besar sehingga ramai yang bertakbeer mahu berjihad, namun terbongkarnya isu murtad Azman dipandang sepi, malah ramai yang dahulunya mujahidin tiba-tiba menjadi syaitan PBB - pekak, bisu & buta.

Tiba-tiba, perancangan ALLAH pun bermula. Tanpa disangka-sangka, sedang umat Islam menjalani 'ibadah puasa tahun ini, tercetus isu Gereja Methodist Damansara Utama menjalankan kegiatan dakyah terhadap umat Islam pada hari ketiga Ramadhan. Kegiatan yang diselimuti dengan program bantuan kemanusiaan dan makan-makan, secara halus mereka memasukkan dakyah mereka. Tindakan JAIS melakukan siasatan terhadap kegiatan itu dihebohkan sebagai satu "serbuan keatas satu majlis muhibbah dan kemasyarakatan didalam sebuah gereja".

Dengan menggunakan perkataan-perkataan yang bombastik dan menggemparkan, isu itu diputar sebagai satu tindakan mencampuri urusan gereja dan melanggar hak asasi manusia dan kebebasan beragama. Tekanan dikenakan terhadap Menteri Besar yang dengan bangangnya telah mengambil sikap apologetik dan menuntut maaf kepada kaum kafir ini walaupun belum mendapat lapuran penuh insiden tersebut. Dikalangan kaum Anwarinas muncul jaguh-jaguh kampung merimbuk meja memaki tindakan JAIS.

Alhamdulillah, ALLAH membuka hati YB Exco Hal Ehwal Islam Selangor, Datuk Hasan Ali untuk bangkit mempertahankan tindakan JAIS dan membela maruah Islam. Tindakan berani Datuk Hasan Ali telah menukar habis spektrum isu ini. Pendedahan berani Datuk Hasan Ali bahawa memang terdapat bukti kegiatan mendakyahkan umat Islam oleh gereja Methodist tersebut mengejutkan umat Islam. Walaupun dimaki-hamun oleh kaum Anwarinas, walaupun Presiden yang besar serbannya tidak menyokongnya, walaupun diserang bertubi-tubi oleh kaum kafir, Datuk Hasan Ali langsung tidak gentar, malah mengeluarkan kenyataan tegas dan jelas: saya rela dipecat demi mempertahankan aqidah umat Islam!!!


[Keratan Akhbar: Hassan Ali rela dipecat.]

Kenyataan itu disambut oleh umat Islam. Sokongan kepada Datuk Hasan Ali dan JAIS bertambah hari demi hari. Akaun facebook yang dibuka untuk membela Datuk Hasan Ali mencapai jumlah mengejutkan, sudah hampir 20,000 orang menyatakan sokongan terhadap Datuk Hasan Ali hanya dalam beberapa hari. Sokongan yang melangkaui batasan politik kepartian. Dan berita mengejutkan apabila Ketua Dewan Ulama' PAS, Ketua Pemuda PAS dan beberapa tokoh ulama' menyatakan sokongan terbuka kepada Datuk Hasan Ali. Insyallah Ramadhan ini akan membawa semangat Badar kepada umat Islam yang semakin lesu dan layu akibat mainan politiking melampau segelintir politikus kalkatus yang rakus ke Putrajaya.

Hari ini terbukti memang benar terdapat kegiatan cuba mendakyahkan umat Islam dalam acara di Gereja Methodist itu. Bukan itu sahaja, terkini terbongkar kisah rupanya gereja Methodist itu adalah gereja haram. Ianya tiada kelulusan daripada pihak Majlis Bandaraya Petaling Jaya, yang hanya meluluskan pembinaan sebuah pusat komuniti bukannya gereja. Kita mendesak supaya MBPJ dan Kerajaan Selangor mengambil tindakan segera menyita dan menutup gereja tersebut tanpa sebarang dolak dalik lagi!!! Teman semakin yakin janji ALLAH itu benar, dan ALLAH akan memenangkan umat Islam akhirnya!


[Jihad di Jalan Allah!]

Ingatlah, isu dakyah gereja Methodist ini bukan isu politik, bukan isu kepartian, bukan isu UMNO-PAS. Tetapi ini adalah isu umat Islam, dan umat Islam mesti bersatu. Ketepikan semua sentimen politik, buang semua assobiyah kepartian. Kita umat Satu Tuhan, Satu Nabi, Satu Kitab, Satu Qiblat. Marilah kita bersatu dibawah ukhwah Islam berdasarkan Al Quran & Sunnah!!!

Diatas rakusan melapah aqidah
umat bangkit bersatu wadah
semangat Badar mari diserlah
sinar Ramadhan membawa barakah

Tiada Tuhan melainkan ALLAH Yang Satu, kami ikhlas beragama kepada ALLAH, walaupun kafir ahzab tidak menyukainya. ALLAH itu Benar, ALLAH akan mebantu kita menghancurkan kafir ahzab yang bersatu, dan meletakkan musuh-musuh Islam dibawah tapak kaki umat Islam. ALLAHUAKBAR WALILLAHHILHAMD!

MEMPERTAHANKAN AQIDAH ITU JIHAD!!!
MENCEGAH MURTAD ITU JUGA JIHAD!!!

Wallahua'alam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Khamis
11 Ramadhan 1432
11 Ogos 2011

Persatuan Veteran Tentera Melayu serang MB Selangor


SHAH ALAM: Persatuan Veteran Tentera Melayu Selangor dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (PVTM) memberi amaran keras kepada Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim agar tidak bersikap ‘double standard’ berhubung tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) mahu mencegah penganut Islam dari murtad.

Presiden PVTM, Mohd Ali Baharom juga mahu agar Khalid tidak mencampuri urusan Jais yang menjalankan tanggungjawab bagi melindungi kepentingan agama Islam.

Beliau berkata amaran itu turut ditujukan kepada pihak pembangkang dan sekiranya ia gagal maka mereka tidak teragak-agak untuk menggempur mana-mana pemimpin yang mengaibkan Islam.

“Menteri Besar jangan biadap dan derhaka dengan Sultan (Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah). Jangan diperkudakan oleh pihak tidak bertanggungjawab sedangkan MB berjiwa Islam. Kami kecewa dan mahu MB mohon maaf kepada umat Islam dan Sultan,” katanya.

Ujar beliau, “amaran ini juga dituju kepada pembangkang. Ini bukan arahan Umno-Barisan Nasional tapi kami suara pahlawan.


“Harap pembangkang dengar masalah dan kami tidak akan teragak-agak untuk gempur mana-mana pemimpin yang mengaib dan memecah-belahkan orang-orang Islam,” katanya yang berpiket di luar Bangunan SUK dan turut disertai kira-kira 60 anggota.

Satu memorandum turut diserahkan kepada wakil Menteri Besar, Pegawai Media Tuan Nazuri Tuan Ismail, bagi menyatakan rasa tidak puas hati terhadap Menteri Besar.

Sementara itu Pengerusi NGO Petaling Jaya Armand Azha pula menyifatkan tindakan Jais bukan untuk menolak agama lain tetapi hanya mahu memartabatkan Islam.

“MB kalau tidak faham diam. Jais hanya jalankan amanah untuk hal ehwal agama dan Sultan Selangor. Jais nak martabatkan agama Islam bukan tolak agama lain,” katanya.

Gabungan Gerakan Cegah Murtad Sokong Tindakan JAIS


Shah Alam 11 Ogos - Satu Memorandum Sokongan Kepada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) telah diserahkan oleh NGO Gerakan Cegah Murtad yang mewakili NGO NGO Lain kepada Menteri Besar Selangor.

Isu Murtad semakin berleluasa di Negeri Selangor Darul Ehsan. Menurut sumber, gerakan memurtadkan umat Islam & muaalaf di Selangor kini berjalan dengan sangat aktif. Peristiwa yang berlaku baru-baru ini merupakan 'Tips of Iceberg' yang sangat membimbangkan dan menyentuh hati serta perasaan umat Islam.

Kami rakyat Selangor menggesa pemimpin Umat Islam tidak bertelagah sesama sendiri dalam menangani isu ini. Pemimpin Umno dan Pas serta pemimpin Islam dalam Pkr wajib melihat isu ini merentasi ideologi, agenda dan fahaman politik. Aqidah Umat Islam adalah lebih penting dan tiada ternilai berbanding dengan politik murahan yang dimainkan oleh Dap dan sesetengah individu yang ingin meraih undi dari keberantakkan umat Islam dalam isu ini.

JAIS adalah pihak yang berwajib di Negeri Selangor yang di berikan kuasa oleh Undang-undang negara dan negeri untuk mengawal selia dan melaksanakan Enakmen-enakmen yang ada kaitan dengan isu ini. JAIS harus bebas dari ancaman, ugutan dan tohmahan serta campur tangan politik. Isu agama terutamanya isu murtad adalah perkara yang wajar diurus secara profesional dan effisien.

Adalah amat dikesali Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim tunduk kepada tekanan politik Dap dan mengambil pendekatan menyalahkan JAIS dalam isu ini. MB tidak pertahankan Islam, MB apologetik dan menjadikan Institusi Islam dinegeri ini dipandang rendah oleh masyarakat lain. Kami rakyat Selangor menggesa agar semua pihak akur kepada kedaulatan undang-undang dinegara ini yang menyebut soal kebebasan beragama seperti yang terkandung dalam perkara 3 dan 11 Perlembagaan Persekutuan.

Jika kedua-dua perkara ini di patuhi tidak timbul soal ada usaha setengah pihak yang mahu memurtadkan umat Islam. MB wajar memahami perkara 3 dan 11 Perlembagaan Persekutuan dengan lebih fasih sebelum mengambil pendirian yang sangat berat sebelah menghentam pasukan penguatkuasa JAIS.

Tindak tanduk pegawai penguatkuasa JAIS dalam isu ini adalah berlandaskan peruntukan undang-undang Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 dan Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan di kalangan Orang Islam) 1988 yang terpakai untuk seluruh umat Islam yang berada di bumi Selangor. Rakyat yakin pasukan JAIS telah menerima aduan, membuat pelbagai penyelidikan, risikan dan intipan bagi memastikan kes baru-baru ini benar.

Selepas ianya sahih baru lah pemeriksaan dijalankan. Bukti-bukti sahih akhirnya telah diperolehi dan dikumpulkan. Kes ini adalah contoh usaha untuk memurtadkan umat Islam. Amat malang dan menyedihkan kerana ianya berlaku. Ini bertentangan dengan undang-undang di negara ini. Kebenaran dalam isu Murtad ini wajar di sebarluaskan agar ianya dapat memberikan kefahaman dan kesedaran kepada seluruh umat Islam.

Kami rakyat Selangor berdoa agar Tragedi Natrah kekal menjadi lipatan sejarah. Hanya kebijaksanaan pemimpin negara yang berjiwa besar sahaja yang mampu merungkai isu agama yang sensitif dan rumit seperti ini. Kami rakyat Selangor menyokong penuh usaha gigih dan berterusan JAIS untuk menggunakan segala kuasa yang ada didalam undang-undang untuk menangani isu Murtad ini secara tuntas.

Kami rakyat Selangor akan bersama JAIS untuk mempertahankan semua Institusi Islam di Negeri Selangor Darul Ehsan.

Yang menyokong perjuangan, Gerakan Cegah Murtad (GCM) Mewakili Pertubuhan NGO Islam di Negeri Selangor Darul Ehsan. - KLpos.com

UMNO taja kos dan tiket penerbangan Asyraf sekeluarga.


KUALA LUMPUR: Umno akan menaja tiga tiket penerbangan untuk membolehkan keluarga pelajar Malaysia tajaan Mara, Muhammad Asyraf Haziq yang cedera dalam rusuhan di United Kindgom, Selasa lepas ke London.

Ketua Penerangannya, Datuk Ahmad Maslan berkata Umno akan turut menaja kos penginapan serta makan minum ahli keluarga Muhammad Asyraf ketika berada di London yang akan diuruskan sepenuhnya oleh Kelab Umno di sana.

"Umno berasa sedih dengan apa yang berlaku di London, sebab itu kita merasa terpanggil untuk membantu, keluarga Muhammad Asyraf untuk membolehkan mereka melawat anak mereka di sana.

"Mereka pun bukan daripada keluarga berada jadi kita tampil untuk bantu, insya-Allah paling cepat esok pagi mereka akan terbang ke London," katanya kepada pemberita pada sidang media di Menara Dato' Onn di sini, Khamis.

Menurutnya, Umno akan menaja tiga tiket penerbangan untuk ibu Muhammad Asyraf, Maznah Abu Mansor, ayahnya, Mohd Rosli Atan dan adik bongsu Muhammad Asyraf, Muhammad Fitri dengan kos sekitar RM20, 000.

“Kita juga akan memberikan sedikit wang saku kepada keluarga Muhammad Asyraf sebagai persediaan sebelum mereka berlepas ke sana.

Sementara itu, ibu Muhammad Asyraf, Maznah, 45 yang juga seorang guru turut melahirkan rasa terharu dan berterima kasih kepada Umno kerana sudi membantu mereka dari segi kewangan untuk membolehkan dia, suami serta anaknya terbang ke London untuk melihat keadaan Muhammad Asyraf.

“Kami sangat berterima kasih kepada pihak Umno kerana sudi membantu menaja tiket penerbangan kami sekeluarga ke London. Sebelum ini kami telah cuba beberapa saluran lain untuk dapatkan bantuan kewangan tetapi tidak berjaya.

“Alhamdulillah kami bersyukur sebab pihak Umno sudi membantu,” katanya.

Asyraf, 20, pelajar tahun pertama pengajian perakaunan tajaan Mara di Kolej Kaplan, mengalami patah gigi dan cedera di rahang apabila diserang dan disamun sekumpulan lelaki yang dalam rusuhan Isnin lepas di London.

Rusuhan bermula di London beberapa hari lalu selepas seorang lelaki ditembak mati oleh polis di Tottenham, utara London dan merebak ke banyak bandar termasuk Birmingham, Liverpool, Bristol dan Manchester.


APA KATA PUAK PAKATAN HARAM?

Dokumen Bukti JAIS Diberi Kuasa Untuk Bertindak!












Hasan Ali bertindak undang-undang yang diperuntukkan.

JAIS punya hak dan kuasa ke atas tindakan itu.

Apa kata Khalid Gagap, Khalid Gereja dan angkatan pro laknatullah mereka?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...