Thursday, May 31, 2012

NIZAR KANTOI BERBOHONG...


JOM TENGOK NIZAR GILA NIH KANTOI MENIPU, MEMBOHONG...


PengundiBaharu: Kuat Putar Belit...

SPRM: SHAHRIZAT TIDAK TERLIBAT...



Shahrizat Jalil boleh menarik nafas lega. Isu utama yang menghantui karier politiknya sudah beres.

Pengerusi Panel Penilaian Operasi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ,Tan Sri Dr Hadenan Jalil hari ini mengumumkan bahawa bekas Menteri Pembangunan Wanita,Keluarga dan Masyarakat itu didapati tidak terlibat dalam proses keputusan memberi pinjaman RM250 juta kepada NFC.

NFC adalah syarikat yang dipimpin oleh suaminya Datuk Seri Dr Mohamed Salleh Ismail.

Hanedan berkata bekas menteri itu tidak terlibat dalam keputusan memberi kontrak kepada NFC.

Beliau memberitahu maka siasatan mengenai penglibatan Shahrizat ditutup.

Shahrizat telah letak jawatan sebagai menteri baru-baru ini menjelang suaminya didakwa di mahkamah atas kes NFC.

Beliau kini masih memegang jawatan Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia.- AgendaDaily

PengundiBaharu: Kes Azmin Ali dibuka semula...

Tuesday, May 29, 2012

NIZAR JAMALUDDIN SEMUA INI BERAPA RINGGIT...?


16 Toyota Camry Untuk Kegunaan Exco Perak Masa Kau Jadi Menteri Besar

Nizar Jamaluddin, Bape Rege No Plat Nie Semua?

AGS10, AFD11, AFD22, AFD33, AFD55, AFD66, AFD77, AFD88, AFD99, AFD333, AFD999, AFF33, AFF88, AFF99, AGS828, AEU606

Harga 16 Biji Toyota Camry RM148,000 X 16 = 2.36 Juta
Boleh Buat Beratus Rumah PPRT, Belum Campur Duit No Pendaftaran Lagi Tu!


ORANG JOHOR SEMUA NAK TAHU! 
ORANG PERAK SEMUA NAK TAHU!
RAKYAT MALAYSIA SEMUA NAK TAHU!


AMY SEARCH UMUM MASUK PAS LAH...


Piweeeettt...

Monday, May 28, 2012

TUNKU AZIZ MASIH SAYANGKAN DAP...


KUALA LUMPUR: Bekas Naib Presiden DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim hari ini mendakwa parti itu telah memutarbelitkan pendiriannya berhubung perhimpunan BERSIH 3.0 April lalu.

Dalam sidang media khas di kediamannya di sini sebentar tadi, Tunku Aziz menjelaskan bahawa beliau tetap menyokong matlamat gabungan itu untuk memperjuangkan penambahbaikan sistem pilihan raya.

Namun beliau enggan bersetuju dengan pendekatan demostrasi jalanan yang dicadangkan sehingga membawa kepada kejadian rusuhan serta mengakibatkan keselamatan awam dan harta benda terjejas.

"Saya beri sokongan kepada kempen untuk mendapatkan pilihan raya bersih dan adil. Itu memang saya sokong 100 peratus.

"Tetapi kalau mahu capai perkara tersebut dengan melanggar undang-undang saya tidak boleh sokong. Tetapi (kenyataan) dipusing bahawa saya menentang BERSIH, ini tidak betul," jelas beliau kepada media.

Beliau dalam pada itu turut menyangkal kenyataan yang dikeluarkan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang mengatakan beliau tidak akan 'dihukum' berhubung pendiriannya yang menentang BERSIH, hanyalah separuh benar.

"Kebenarannya adalah disebabkan oleh kenyataan saya berhubung perhimpunan Bersih yang melanggar undang-undang, akan menyukarkan parti tersebut dan menyebabkan nama saya tidak dilantik semula," katanya lagi.

Menurutnya lagi, beliau telah berhasrat meninggalkan parti dua kali sebelum ini, namun membatalkannya atas dasar setiakawan.

Tunku Aziz sebelum ini dikecam kepimpinan DAP dan Pakatan Rakyat termasuk Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim apabila menyatakan pendirian di sidang Dewan Negara menolak himpunan BERSIH 3.0 yang ingin dilakukan di jalan raya.

Susulan kenyataan itu, DAP berterusan mengkritik Tunku Aziz dengan alasan pemimpin tertinggi parti dominasi Cina itu tidak sehaluan dengan pendirian parti.

Justeru DAP mengambil keputusan untuk tidak melanjutkan tempoh Senator beliau yang berakhir Mei ini.

Ekoran keputusan itu Tunku Aziz dalam sebuah wawacana khas bersama NTV7 awal bulan ini mengumumkan keluar parti kerana kesal dengan sikap kepimpinan DAP yang menyekat kebebasan bersuara. - AntaraPos

PengundiBaharu: Salah UMNO jugak?

DAH CHECK ARAH KIBLAT KE BELUM...?



KUALA LUMPUR - Umat Islam di negara ini berpeluang menyemak arah kiblat yang betul pada pukul 5.16 petang hari ini (waktu Malaysia) berikutan fenomena Istiwa' Matahari di atas Ka'abah, iaitu matahari akan berada tegak di atas Kaabah, di Masjidil Haram, Makkah.

Laman Facebook milik Observatori Negara Langkawi (NOL), di bawah Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi, memberikan pautan www.falak-online.net yang menyebut matahari akan berada tepat di atas Kaabah dua kali setahun iaitu pada 5.16 petang 28 Mei dan juga pukul 5.28 petang 16 Julai.

Di Makkah, Arab Saudi, ia berlaku pada 12.16 tengah hari 28 Mei dan 12.28 tengah hari pada 16 Julai.

Laman sesawang itu juga memaklumkan cara menyemak arah kiblat iaitu dengan memacak kayu atau pancang di atas tanah yang tidak dilindungi sebarang pokok atau bangunan supaya bayang kayu yang dipacakkan itu dapat dilihat dengan jelas.

"Apabila tepat masanya, pastikan bayang-bayang yang ada jelas dan tidak dilindungi. Kemudian buat garisan bayang-bayang itu ke arah matahari supaya mendapat arah kiblat yang tepat, Insya Allah," menurut laman itu.- Bernama

Sunday, May 27, 2012

HANYA ANWAR IBRAHIM PALING LAYAK JADI PM JIKA PAKATAN MENANG...?

JOHOR BAHRU: Resah dengan kenyataan terbaru Karpal Singh,  Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam mendakwa pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat (PR) termasuk DAP sudah memutuskan beliau akan menjadi Perdana Menteri sekiranya pembangkang menang Pilihan Raya Umum ke 13.


Menurut Anwar, kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh untuk memperjuangkan seorang bukan Melayu menyandang jawatan Perdana Menteri hanya berlunaskan semangat Perlembagaan Persekutuan.

“Saya tidak pertikai suara semangat Perlembagaan Persekutuan. Malah DAP telah umumkan bahawa pada PRU akan datang, seandainya PR menang, Anwar Ibrahim akan ditonjolkan sebagai Perdana Menteri. Saya Melayu Muslim, ” katanya kepada pemberita ketika ditemui di Pulai Springs Resort di sini, semalam.

Beliau mengulas kenyataan Pengerusi DAP itu yang mahu terus berjuang untuk memastikan seorang bukan Melayu menyandang jawatan Perdana Menteri.


Sebelum ini, Karpal Singh dilaporkan berkata  selagi hidup, beliau akan terus berjuang untuk memastikan seorang bukan Melayu menyandang jawatan Perdana Menteri.

Menurutnya, meskipun ketika ini pakatan pembangkang bersetuju bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah calon paling layak memegang jawatan nombor satu negara, namun beliau secara peribadi menganggap tidak ada undang-undang yang boleh menghalang jawatan itu disandang oleh calon bukan Melayu.

"Selagi saya hidup, saya akan berjuang untuk melihat seorang bukan Melayu menjadi Perdana Menteri,'' beliau dipetik berkata.

Mengulas kenyataannya dalam beberapa laporan akhbar berbahasa Inggeris sebelum ini tentang beliau menamakan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sebagai bakal Perdana Menteri, Karpal mengakui tersilap menyebutnya tetapi tetap yakin calon bukan Melayu akan menyandang jawatan tersebut suatu hari nanti.


Menurut Karpal, tidak termaktub dalam Perlembagaan negara yang menyebut hanya orang Melayu dibenarkan menjadi Perdana Menteri.

"Saya tidak pasti sama ada hasrat untuk melihat bukan Melayu menjadi Perdana Menteri termakbul dalam era saya, namun saya tetap akan memperjuangkan impian ini," tegas beliau. - AntaraPos.

PengundiBaharu: Ahli PAS jangan hanya jadi kaldai sahaja. Ulamak PAS tak layak jadi PM ke woi..!

Thursday, May 24, 2012

UMMI HAFILDA VS ANWAR DI LEMBAH PANTAI



(Lagi Gambar disini)

Lembah Pantai merupakan kubu kuat PKR kerana kawasan ini diwakili oleh anak Anwar Ibrahim iaitu Nurul Izzah.

Malam tadi ceramah yang dianjurkan oleh UMNO yang menampilkan Ummi Hafilda telah diganggu oleh penyokong Anwar Ibrahim. Mereka mengganggu tidak tahan setelah Ummi kerap kali mencabar Anwar Ibtahim untuk berdebat. Anwar yang berceramah di pentas PKR terus diam apabila Ummi ajak dirinya berdebat.

Ummi Hafilda terus mendedahkan kelakuan jijik Anwar Ibrahim yang telah disembunyikan oleh Anwar adan keluarganya daripada pengetahuan rakyat. Ummi mengajak Anwar bersumpah jika benar dia tidak membalun Shamsidar Taharin dan Cina doll, Anwar terus diam tanpa menjawab, muka Anwar kelihatan merah padam dengan cabaran itu seolah-olah perkara yang disebut oleh Ummi Hafilda adalah benar.

Melihatkan Anwar semakin kurang bersemangat berceramah akibat tidak tahan dengan pendedahan itu, penyokong PKR cuba memasuki kawasan ceramah UMNO dengan membawa bendera dan beberapa batang kayu dengan tujuan untuk merusuh.

Akibat dari itu penyokong Umno terus membaling botol air untuk menghalang daripada penyokong Anwar memasuki kawasan ceramah Umno.

PKR menuduh pihak Umno memutuskan bekalan elektrik ke pentas ceramah Anwar tetapi bila diselidik sebenarnya sumber kuasa 'single phase' yang mereka ambil dari rumah penyokong tidak cukup untuk menampung kuasa kepada sistem pembesar suara dan lampu sehingga menyebabkan berlakunya litar pintas dan seterusnya memadamkan bekalan elektrik ke pentas.

Apabila pemimpin PKR terutamanya Anwar menuduh kejadian itu adalah perbuatan sabotaj UMNO maka beberapa penyokong Anwar mula berang dan terus menyerang kawasan ceramah UMNO yang berada kira-kira 20 meter sahaja daripada ceramah PKR.



(Video Ehsan Minaq Jinggo)

Keadaan menjadi kelam-kabut apabila Anwar mula memberi isyarat kepada penyokongnya supaya membuat sesuatu bagi menggagalkan ceramah Ummi Hafilda yang telah mendedah segala kejahatannya.

Ini adalah kali kedua Anwar mengarahkan penyokongnya bertindak merusuh d. Sebelum ini ia berlaku semasa perhimpunan haram Bersih 3.0 setelah gagal memasuki kawasan dataran merdeka Anwar memberi isyarat kepada Azmin dan pemimpin AMK supaya memulakan rusuhan sehingga menyebabkan beberapa anggota polis mengalami kecederaan parah pada 28 April yang lalu.

Dalam insiden itu, seorang warga emas PKR cuba memasuki kawasan ceramah Umno cedera selepas memanjat pagar setinggi 7 kaki.

Di pentas ceramah PKR, menyaksikan personaliti yang penuh dengan masalah moral yang pernah menjadi pelakon dalam video seks Anwar Ibrahim dan anaknya Nurul Izzah cuba meneruskan ceramah yang menyaksikan hanya 300 orang sahaja penonton tetapi gagal. Anwar hanya bertahan setakat 10 minit sahaja lepas itu muknya sudah menjadi seperti muka syaitan akibat terlalu marahkan Ummi Hafilda.

Parasit Pas Khalid Samad turut berada di pentas PKR bagi menyatakan sokongan kepada Anwar - Sumber laporan Blog Pengundi Setia Sungai Rapat

PengundiBaharu: Dah balun Chinadoll, tipu rakyat dengan ayat AlQuran dan Bertakbir...

VIDEO: AZMIN AISKRIM KENA BALUN DENGAN RAKYAT!


PengundiBaharu: Tumbang PKR Selangor!

Tuesday, May 22, 2012

SELANGOR BANGKIT: AHLI PARLIMEN PAS KOTA RAJA MENGAKU KALAH SEBELUM PRU13!


SHAH ALAM: Pakatan Rakyat khuatir akan berhadapan dengan risiko kehilangan undi orang India di kawasan parlimen Kota Raja sekiranya sentimen kaum dibangkitkan pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, menurut Ahli Parlimen Kota Raja Dr Siti Mariah Mahmud.

Beliau diminta mengulas pengumuman Ketua Barisan Bertindak Hak Asasi Hindu (Hindraf), P. Uthayakumar yang mahu bertanding di atas tiket calon bebas di parlimen itu dengan hasrat untuk memartabatkan kaum India yang didakwa tertindas.

"Kalau sentimen bangsa dan agama dimainkan, agak sukar bagi saya untuk pertahankan majoriti daripada orang India," kata beliau yang dihubungi AntaraPos.com sebentar tadi.

Siti Mariah yang kini menyandang kerusi di kawasan majoriti kaum India itu tidak menolak kemungkinan 28 peratus undi yang mewakili kaum itu akan berpecah dan akhirnya memberi kemenangan kepada Barisan Nasional (BN).

"Saya rasa kalau dia bertanding bermakna dia akan membantu BN," tambahnya lagi.

Uthayakumar yang dipetik sebagai berkata Hindraf memilih untuk bertanding di parlimen Kota Raja dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sri Andalas kerana kedua-dua kawasan tersebut adalah tumpuan masyarakat India.

Justeru katanya, Hindraf tiada pilihan tetapi terpaksa bertanding sebagai calon bebas kerana masih belum mendapat kata putus bersabit pengagihan kerusi daripada Pakatan Rakyat untuk gabungan itu selain menawarkan platform untuk peluang sama rata, naik taraf dan menghapuskan amalan rasis kerajaan dan sektor swasta.

Dalam pada itu Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Sri Andalas Dr Xavier Jayakumar yang dihubungi berkata, penyertaan Uthayakumar untuk bertanding di kawasan itu amat digalakkan.


Namun katanya, mana-mana calon yang bertanding harus mengambil kira kepentingan kaum lain yang bermastautin di kawasan itu dan kemenangan bukan hanya bergantung kepada masyarakat India.

"Siapa-siapa yang mahu menjadi calon tidak boleh menang dengan sokongan orang India sahaja. Dia mesti dapat sokongan daripada ketiga-tiga kaum. Kalau ada orang datang ke kawasan Sri Andalas dan mengatakan kemenangan saya akan ditentukan oleh orang India, itu hanya satu harapan," jelas beliau.

Menurut perangkaan, pecahan mengikut kaum di DUN Sri Andalas terbahagi kepada 46 peratus Melayu, 31 peratus India dan 23 peratus Cina.

Sehubungan dengan itu Xavier memberi kepercayaan kepada rakyat di negeri Selangor khususnya untuk menilai dan memilih wakil rakyat yang boleh menyumbangkan khidmat kepada semua kaum.

AntaraPos.com difahamkan kerusi di DUN Sri Andalas akan menyaksikan pertembungan lima penjuru sekiranya kerajaan Selangor berhasrat untuk melaksanakan pilihan raya negeri serentak dengan PRU ke 13 dalam masa terdekat.

Selain dua kawasan yang akan ditandinginya, Hindraf merancang untuk meletakkan calon di kerusi Parlimen Kuala Selangor dan Kelana Jaya dan kerusi DUN Ijok, Bukit Melawati dan Seri Setia. - AntaraPos

PengundiBaharu: Hancur Pakatan Selangor!

Monday, May 21, 2012

TAK GEMPAR: PEMIMPIN UMNO PERAK MENGAMUK SUDAH TAUBAT...


“Saya memohon maaf kepada Menteri Besar dan semua ahli UMNO di Malaysia dan saya berasa amat kesal dengan kejadian itu”.

Demikian luahan Naib Ketua Pemuda UMNO Kampar, Zamhuri Md Zin dalam satu temubual khas bersama PerakToday.com bagi merungkai kejadian tergempar yang menyebabkan beliau sanggup mengeluarkan kenyataan keluar UMNO.

Menurut Zamhuri, ketika kejadian beliau mengalami tekanan perasaan yang sangat teruk sehingga bertindak seperti manusia yang hilang kewarasan akal.

Ketika ditanya oleh wartawan tentang apa yang sebenarnya berlaku ketika itu, lantas Zamhuri menjawab dalam keadaan tenang di mana beliau merasakan telah dipermainkan oleh pegawai dan pentadbiran di Pejabat Tanah dan Galian Kinta di Batu Gajah.

“Saya ingin memohon maaf kepada seluruh ahli Umno di Malaysia kerana saya telah berjuang dengan UMNO selama 27 tahun, jadi tak mungkin dalam keadaan normal saya akan memburukkan kerajaan… sekali lagi saya ingin memohon maaf kepada parti.

“Saya ingin tegaskan bahawa dalam jiwa dan perjuangan saya dalam UMNO tidak pernah terpadam malah saya sanggup berkorban serta berjuang demi bangsa dan tanah air.

“Saya tak sanggup nak tinggalkan parti yang mempertahan bangsa dan agama saya, apa yang berlaku cuma saya merasakan saya tidak mendapat pembelaan dalam usaha mencari rezeki,” katanya.

Tambah Zamhuri lagi, ketika kejadian, beliau seolah-olah diselubungi perasaan marah yang keterlaluan dan langsung tidak menyedari setiap pertuturan yang dilakukannya.

Malah katanya, akibat marah yang keterlaluan itulah yang menyebabkan beliau sanggup mengatakan akan menyertai DAP.

“Saya begitu marah sangat ketika itu hingga sanggup mengatakan bahawa saya nak masuk DAP sebab saya marah… namun ia sebenarnya bukanlah niat saya nak menyertai DAP.

“Saya berasa kesal atas kejadian ini kerana pihak pembangkang mengambil kesempatan manakala ahli UMNO lain membuat tohmahan terhadap saya.

“Malah, ada pihak yang mengatakan bahawa saya membuat panggilan telefon dan meminta mereka (Nizar dan Sivakumar) supaya datang ….di sini saya tegaskan bahawa saya tidak sesekali memanggil mereka datang ketika itu,” katanya.

Katanya, jika dilihat melalui paparan video juga membuktikan bahawa beliau langsung tidak membuat panggilan kepada mana-mana pihak apatah lagi Nizar Jamaluddin.

Jelas Zamhuri, diakui ketika kejadian beliau ada menerima panggilan yang pertama daripada Ketua Umno Bahagian Kampar, iaitu Datuk Mohd Radzi Manan manakala selepas itu panggilan daripada pihak lain.

“Pada masa itu, Datuk Radzi Manan memang ada membuat panggilan sebanyak tiga kali dan saya juga ada menunjukkan di video itu bahawa memang beliau menelefon saya.

“Selepas itu, tidak sampai beberapa saat memang ada panggilan kedua masuk dan ia bermula dengan huruf ‘M’ dan satu perkataan lagi huruf ‘B’, ia ada jarak dan disebabkan saya dalam keadaan tidak waras dan sangat marah maka saya nampak M di hadapan dan B dihujung… saya ingatkan MB.

“Jadi, hari ini saya tegaskan ini adalah satu kesilapan diri dan saya ingin memohon maaf kepada Menteri Besar, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir di atas kejadian ini,” katanya.

Zamhuri yang telah mula mengenal erti perjuangan bersama UMNO sejak 27 tahun lalu turut mengatakan bahawa beliau tidak mungkin akan berkelakuan sedemikian rupa ketika dalam keadaan normal dan waras.

Beliau turut menegaskan bahawa perjuanggannya dalam UMNO sentiasa wujud di jiwa, malah Zamhuri juga sanggup berkorban demi sebuah parti yang membela bangsa dan tanah air.

“Saya memang tak sanggup nak tinggalkan parti apatah lagi memasuki parti DAP yang sememangnya sebuah parti yang paling teruk,” jelas beliau lagi. - PerakToday


PengundiBaharu: Terlajak perahu boleh undur yoep!

PESERTA BERSIH3.0 HANYA SEKITAR 20K-30K, MANA DATANG SAMPAI 100K, 200K, 300K, 1JUTA...?



KUALA LUMPUR, 21 Mei - Perhimpunan di ibu negara bulan lepas disertai oleh 22,270 orang dan bukan ratusan ribu seperti yang didakwa pembangkang, kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim, Isnin.

Beliau berkata rumusan tentang jumlah mereka yang menyertai perhimpunan pada 28 April itu dibuat oleh Pertubuhan Berita Nasional (Bernama) dengan menggunakan sistem blok fotografi.

“Jumlahnya 22,270, agak hampir dengan konfigurasi British Broadcasting Corporation (BBC) (25,000), tetapi, yang pasti ia jauh daripada (jumlah) yang diumumkan (penasihat PKR dan Ketua Pembangkang) Datuk Seri Anwar Ibrahim ke seluruh dunia.

“Sehubungan itu, kami ingin berkata begini: “Bersikap jujurlah tentang jumlah orang yang menghadiri sebarang majlis.

“Dan idea untuk menjadikannya gah hingga mencapai beratus ribu bukan saja sesuatu yang agak nakal, tetapi juga menyatakan sesuatu yang begitu tidak benar kepada rakyat Malaysia dan kepada seluruh dunia,” katanya selepas merasmikan kursus asas mengenai media baharu untuk anggota Mubarak (Majlis Bekas-bekas Wakil Rakyat) dan veteran Umno di sini.

Rais mempelawa mereka yang begitu berminat untuk mengetahui bagaimana jumlah itu dikira, melihat cara Bernama melakukannya.

“Kami sebenarnya boleh mengira jumlah kepala bagi setiap sentimeter graf pada sesuatu gambar.

“Kami lebih cenderung menerima cara anggaran itu dibuat daripada cara mencari gah yang kami dapat daripada puak PKR,” katanya.

Ditanya adakah jumlah itu merupakan angka rasmi kerajaan, beliau berkata junmlah yang dicapai Bernama adalah lebih logik dan hampir dengan anggaran BBC.

Rais berkata beliau tidak keberatan sekiranya sebuah badan bebas diwujudkan untuk mengesahkan jumlah itu jika ada pihak yang mahukan demikian agar ia boleh dijadikan ukuran pada masa akan datang.

“Saya ingin mengesyorkan agar setiap kali ada perhimpunan besar, kaedah ini digunakan agar orang ramai boleh mendapat maklumat secara adil tentang jumlah hadirin,” kata beliau.

PengundiBaharu: Kalau bab kelentong bagi kat Anwar Ibrahim! Dia memang pakar.

Sunday, May 20, 2012

ZAMBRY JAWAB PEMIMPIN UMNO PERAK MENGAMUK DAN MASUK DAP!



Tindakan Naib Ketua Pemuda UMNO Kampar, Zamhuri Md Zin mengisytiharkan keluar parti Jumaat lalu tidak akan menjejaskan atau memberi kesan terhadap Barisan Nasional (BN) dan UMNO negeri Perak.

Pengerusi BN negeri, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, berkata keputusan Zamhuri itu juga perlu dihormati di atas prinsip demokrasi dan tindakan susulan akan diambil terhadap bekas pemimpin pergerakan Pemuda itu kelak.

“Apa yang saya kesalkan ialah beliau (Zamhuri) berbohong dengan mendakwa saya telah menghubungi dan memintanya supaya menarik semula hasrat keluar UMNO.

“Ia satu pembohongan yang biadap dan tidak bertanggungjawab kerana saya tidak pernah menghubunginya dan langsung tidak tahu menahu mengenai perkara ini,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Sukanneka 1Malaysia anjuran Taman Fasa 2H, di Bandar Seri Manjung, hari ini.

Beliau mengulas tindakan Zamhuri yang juga Ketua UMNO Cawangan Changkat Tin yang mengisytiharkan keluar UMNO dan turut menyuarakan hasrat untuk menyertai Pakatan Rakyat.

Menerusi rakaman video yang dimuatnaik dalam You Tube, Zamhuri berkata, tindakan tersebut diambil kerana parti yang telah memerintah lebih 50 tahun itu gagal menjaga orang Melayu dan tidak lagi releven.

“Saya mengisytiharkan keluar UMNO setelah lebih 27 tahun bersama parti itu,” katanya.

Mengulas lanjut, Zambry berkata, menerusi rakaman itu juga, Zamhuri dengan bongkaknya mengeluarkan kenyataan untuk menyokong DAP selain turut membawa pemimpin pembangkang iaitu, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin dan Adun Tronoh, V Sivakumar.

“Tindakan Zamhuri ini membuka mata kita mengenai watak pemimpin pembangkang yakni Nizar dan Sivakumar yang sanggup merendahkan martabat mereka untuk mengutip orang seperti ini.

“Selama ini, orang yang sama dimaki hamun sebagai kroni UMNO dalam sidang dewan tetapi hari ini orang sama ingin dikutip oleh pembangkang untuk diangkat sebagai hero,” kata Zambry lagi.

Tindakan Nizar dan Sivakumar itu membuktikan bahawa pembangkang sanggup mengamalkan politik kotor dan tidak bermaruah semata-mata untuk menarik sokongan rakyat, tegas Zambry.

“Jika mereka (Nizar dan Sivakumar) merasakan orang ini layak menyertai DAP dan Pakatan Rakyat, dipersilakan untuk menerimanya,” katanya lagi.

Apa yang lebih membimbangkan BN dan UMNO katanya, jika ada ahli yang baik dan tiada kepentingan keluar daripada parti berkenaan.

“Saya yakin tindakan Zamhuri ini tidak akan menjejaskan UMNO dan BN dan jika watak orang seperti ini nak keluar UMNO dan masuk DAP, dipersilakan,” sindirnya. - PerakToday

PengundiBaharu: UMNO tidak memerlukan orang seperti Zamhuri Md Zin. Dipersilakan masuk DAP...

Wednesday, May 16, 2012

BOLEH PERCAYAKAH BERSIH4.0 TIDAK AKAN DIADAKAN?


Tiada Bersih 4.0: Hishamuddin Rais

KUALA LUMPUR: Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) tidak merancang meneruskan siri bantahan jalanan menuntut reformasi pilihan raya menerusi perhimpunan Bersih 4.0.

Ahli Jawatankuasa Pemandu Bersih, Hishamuddin Rais berkata, jawatankuasa berkenaan mengambil pendirian tersebut selepas mengadakan perbincangan dengan 84 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang menyokong gabungan berkenaan.

"Pada tahap ini kami tidak merancang untuk adakan Bersih 4.0.

"Jawatankuasa ini bersama 84 lagi NGO mengambil keputusan tidak menganjurkan Bersih 4.0," katanya pada sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH) di sini, Rabu.

Sehingga kini Bersih telah mengadakan tiga siri bantahan jalanan di ibu negara termasuk yang terbaru pada 28 April lalu.

LEPAS BERSIH2.0 DIA JANJI TIADA LAGI BERSIH...

NAK PERCAYA LAGI?


Tuesday, May 15, 2012

HOT!: VIDEO PENUH NAJIB VS BERUK KUNING DI UK!



PengundiBaharu: Najib kata, "Very unMalaysian and very rude to heckle!"

"SAYA TIDAK MENGKAFIRKAN NIK AZIZ" - RAHIM NOOR


Lihat Video ini...


PengundiBaharu: PAS emosi bila ada orang kafirkan mereka. Tapi bila Nik Aziz samakan UMNO dengan Ayah Pin & Komunis. Mereka bersorak gembira. Takbir!

Monday, May 14, 2012

VIDEO: TUNKU AZIZ UMUM KELUAR DAP



PengundiBaharu: DAP stand for Dictator Action Party

DEMOKRASI MATI DALAM DAP: TUNKU AZIZ KELUAR DAP!



KUALA LUMPUR: Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim meletakkan jawatannya dan keluar daripada parti itu.

Keputusan perletakan jawatan itu berikutan kritikan beliau terhadap perhimpunan Bersih 3.0 mendapat reaksi negatif daripada para pemimpin DAP.

Sehubungan itu, katanya, tempoh senatornya yang akan tamat pada 31 Mei ini tidak akan diperbaharui.

Dalam temu bual bersama NTV7 pada malam Isnin, Tunku Abdul Aziz berkata, beliau akan memaklumkan mengenai peletakan jawatan beliau selepas ini.

"Saya fikir sudah tiba masanya bagi saya untuk melihat secara serius terhadap kedudukan saya sendiri dalam parti.

"Memandangkan terdapat perbezaan yang sangat luas sekarang, yang tidak selari, dan tiada alternatif lain, saya akan keluar dengan cara bermaruah.

"Dengan itu saya akan meletakkan keahlian saya daripada DAP dan akan memaklumkan kepada parti dalam tempoh beberapa minit yang akan datang," katanya semasa temu bual yang berakhir pada pukul 9.30 malam. - mStar

PengundiBaharu: Bila Melayu PAS nak isi borang keahlian DAP beramai-ramai?

Sunday, May 13, 2012

BANGKANG DARI LONGKANG


BERIKUT ADALAH VIDEO SINDIRAN

KHAS BUAT PUAK PEMBANGKANG...

Demo Anti Demo


Esok Nak Demo Ni



Bila Pilihanraya



PengundiBaharu: Siapa Makan Cili, Dialah Yang Teras Pedasnya!

SEKSINYA PENYOKONG UMNO...

Gambar dari Facebook Bumiputera Berjaya


Kantoi...


Tengok Bola rupanya.

Ingatkan ahli UMNO berhimpun 11 Mei hari tu... KEHKEHKEH!


PengundiBaharu: Ingat fitnah, ingat Pakatan!

Saturday, May 12, 2012

JALAN PAS LEBIH SELAMAT DARIPADA JALAN ISLAM?

TAUBAT AISHAH, PILIH JALAN PAS...


TAUBAT AKBAR, KERANA ALLAH TAALA...


PengundiBaharu: Jauh Bezakan?

Friday, May 11, 2012

GELOMBANG MERAH: JOM PERGI BUKIT JALIL UNTUK BERHIMPUN SECARA AMAN!






AMAN VS KACAU BILAU!


SELAMAT ULANG TAHUN UMNO KE 66: GELOMBANG MERAH TAWAN BUKIT JALIL



BUKIT JALIL, 11 Mei – Gelombang Merah mula tawan Stadium Bukit Jalil.  Begitulah gambaran yang boleh diberikan apabila dijangka lebih 80,000 membanjri Stadium Bukit Jalil malam ini.

Malam ini merupakan acara kemuncak sambutan ulang tahun UMNO ke 66 yang bermula 1 Mei lalu menerusi Larian Bendera UMNO di seluruh negara.

Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak dijangka akan menyampaikan amanatnya pada jam 9 malam dan seterusnya menyampaikan Anugerah Tokoh Melayu Terbilang kepada dua penerima.

Sebelum upacara menaikkan bendera UMNO satu upacara penyerahan bendera “Sang Saka Bangsa” akan diadakan di mana Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahud Hamidi akan menyerahkan bendera UMNO kepada Datuk Seri Najib.

Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin juga akan menyampaikan ucapannya

Majlis malam ini akan diakhiri dengan upacara memotong pulut kuning dan persembahan bunga api.

Semalam satu majlis tahlil dan bacaan yassin serta doa kesyukuran telah diadakan di Surau Ar Rahman PWTC.

Sambutan ulang tahun UMNO ke 66 akan diteruskan hingga 13 Mei ini di Stadium Bukit Jalil dengan pelbagai acara menarik diadakan seperti Karnival Kerjaya, Sambutan Hari Ibu, Seminar Motivasi, Futsal, Paintball, Konsert, Pameran Robotik dan pelbagai acara lagi. - UMNO-ONLINE

Thursday, May 10, 2012

VIDEO DERA BUDAK: SAYA TAK BERSUBAHAT


PengundiBaharu: Kebenaran muncul akhirnya...

KINI NAJIB MEMPUNYAI SEJUTA PENGIKUT DI FACEBOOK!



Jumlah pengikut Datuk Seri Najib Razak di laman sosial Twitter dan Facebook masing-masing sudah pun mencecah  500,000 dan sejuta tadi.

Perdana Menteri dalam Tweetnya tadi melahirkan rasa terharu atas sokongan diberikan dan mengucapkan terima kasih kepada pengikut beliau.


“Saya terharu mengetahui rakan Facebook telah mencecah 1 Juta orang. Terima Kasih. Saya akan terus berinteraksi bersama2 rakan online setia saya. Terima kasih atas sokongan anda!,” katanya.

Ketika berita ini ditulis (11.00 malam), pengikut Najib di Twitter, 573328 orang, manakala dan rakan Facebook   1000210  orang.

Manakala pengikut Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim pula adalah 363714  orang di Facebook dan 17793 orang pengikut di Twitter.


Wednesday, May 9, 2012

PENAMINANG TELAH DI HACK SELEPAS BONGKAR BERSIH DI TANAH HARAM!

Nampaknya mereka semakin terdesak sehinggakan mereka sanggup guna cara paling kotor dan jijik untuk memadamkan bukti. Tak sangka mereka begitu takut dengan pendedahan Pena Minang & Abu Aqif Studio sampai sanggup mereka hack dan delete blog pena minang.


Tapi, walaupun mereka menggunakan cara kotor ini, kami tetap akan mendedahkan perkara ini. Info berkaitan telah pun disalurkan kepada pihak berwajib, Info lengkap akan siap sedikit masa lagi. Mari kita doakan supaya penjenayah BERS✔H 3.0 di Tanah Haram ini akan dikenakan tindakan yang sepatutnya oleh Kerajaan Saudi di atas maksiat yang mereka lakukan. Kesucian Tanah Haram Mesti dikekalkan.





Isu yang sama, Nasrudin Tantawi pula tetap berdegil dan mengeluarkan kenyataan yang tidak bertanggungjawab akan perlakuannya. Beliau seperti tidak kesah dan tidak peduli dengan nasib yang bakal menimpa para jemaah Haji & Umrah di atas keterlanjuran kelompok kecil mereka mengotori Tanah Haram. Tantawi tidak berasa bersalah malah menuduh kerajaan yang perlu selesaikan masalah yang mereka timbulkan. La haula wala quawa taillah billah.. Ada juga orang yang berperangai sebegini rupanya.

Orang Islam dinasihatkan supaya bersabar di atas insiden ini dan berdoa memohon kepada Allah supaya Kerajaan Malaysia dapat menyelesaikan isu ini dengan cara yang paling berhikmah sekaligus membaiki hubungan dengan Kerajaan Saudi. Umat Islam di Malaysia juga dinasihatkan supaya menjadikan isu ini sebagai iktibar kerana Malaysia bukanlah Saudi. Kita perlu hormat tempat orang, undang-undang mereka, adat dan budaya mereka. Tidak perlu kita bawa kelakuan biadab kita di tempat orang.

Abu Aqif sebagai salah seorang rakyat Malaysia benar-benar malu akan insiden ini kerana seingat Abu Aqif, huru hara yang pernah berlaku di Tanah Haram pernah juga dilakukan oleh puak-puak SYIAH. Abu Aqif berharap mereka yang memalukan Malaysia ini tidak mendapat nasihat daripada SYIAH memandangkan mereka sememangnya banyak berkongsi idea dan strategi dgn puak-puak SYIAH. Semoga Allah menyelamatkan kita. Allahu Musta'an..










Kami tetap akan bongkar

PDRM: STATUS VIDEO PENDERAAN BAYI



STATUS VIDEO PENDERAAN BAYI :

Berhubung dengan penyebaran video penderaan bayi melalui media sosial tadi, PDRM telah menerima hampir 300 aduan dan komen daripada orang ramai yang rata-rata bersimpati dan prihatin dengan nasib bayi tersebut.

Untuk makluman, kes tersebut telah dilaporkan di IPD Petaling Jaya pada 29 Mei 2011 dan tangkapan telah dibuat pada hari yang sama. Pelaku merupakan ibu kandung kepada bayi perempuan yang didera.

Wanita tersebut kini sedang menjalani hukuman penjara selama 18 bulan bermula pada tarikh tangkapan di bawah Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001.

PengundiBaharu: Tahniah PDRM!

VIDEO DERA BUDAK: PENCACAI PAKATAN SALAHKAN UMNO!

BEBERAPA HARI LEPAS NEGARA DIGEMPARKAN DENGAN RAYUAN MAK TOM TERHADAP ANAKNYA AHLI PARLIMEN GOMBAK, AZMIN ALI.

HARI INI PULA KITA DIGEMPARKAN DENGAN SEBUAH VIDEO YANG MENUNJUKKAN SEORANG PEREMPUAN MELAYU MEMUKUL BAYI TANPA BELAS KASIHAN.



YANG BAWAH NIH  PULA MERUPAKAN KENYATAAN JENIS BAGANG SEORANG PENYOKONG PEMBANGKANG DALAM FACEBOOK BERKENAAN VIDEO TERSEBUT.

DIA MENYERU AGAR MEMBOIKOT UMNO.


[KLIK PADA GAMBAR UNTUK LEBIH JELAS]


SEMUA SALAH UMNO....

APA KENA MENGENA SEMUA INI DENGAN UMNO?

Tuesday, May 8, 2012

BERSIH DI MAKKAH & MADINAH: KETUA PEMUDA PAS KATA SEMUA SALAH UMNO...


BERIKUT ADALAH JAWAPAN KETUA PEMUDA PAS DI FACEBOOK:

"Apa masaalah plak? Tak massaalah apa pun? Guana UMNO jadi kelam kabut? kalau saudi kurang kuita UMNO dan BN lah bertanggungjawab. Kenapa tidak benarkan BERSIH? Kata demokrasi?"

"Apa Masaalahnya... Di saudi pun ada rakyat Malaysia yg sokong kami. Kalau UMNO dan BN tak boleh selesai macam mana nak jadi kerajaan. Kemeset jer kes ni."


AKU TAK HAIRAN DENGAN JAWAPAN BAGANG NASRUDDIN TANTAWI NIH...!

TENGOK SENDIRI APA BUDAK NIH KATA PASAL NASARUDIN TANTAWI:

"HARAM JADAH MEREKA TU...!" - NAJIB


PengundiBaharu: Haram Jadah! Mazlan Aliman. Kau dengar tu.. Haram Jadah!

SETUJU JIKA PRU13 UMMI HAFILDA ALI VS AZMIN ALI!


Perlawanan Ummi dan Azmin – RAHMAN SHAARI


Di sana sini orang bertanya, “Bilakah pilihan raya akan diadakan?” Ada yang menjawab, “Pilihan raya akan diadakan pada Jun.”

Orang bertanya dan orang yang menjawabnya sama-sama tidak tahu. Jawapan itu ialah agak-agak. Pertanyaan lain pun demikian, misalnya “Siapakah yang akan bertanding?” Masing-masing akan membuat agakan dan kemudian tidak yakin dengan agakan itu.

Salah satu daripada beberapa banyak agakan tentang calon ialah, bahawa Ummi Hafilda Ali akan menentang abangnya Azmin Ali. Jika agakan ini benar-benar menjadi kenyataan, pertandingan antara dua beradik itu akan tercatat dalam sejarah tanah air.

Dalam politik Malaysia, anak-anak Ali rata-ratanya agak hebat. Kita sering mendengar nama Datuk Ibrahim Ali dan Datuk Hasan Ali. Kedua-dua tokoh itu telah memaparkan keberanian untuk berada di tengah-tengah masyarakat, berjuang berlandaskan cita-cita yang jelas. Malaysia bertuah kerana kehadiran keempat-empat anak Ali itu.

Jika Ummi Hafilda Ali, Azmin Ali, Hasan Ali dan Ibrahim Ali berada dalam satu parti politik, dan masing-masing bersuara dalam nada dan makna yang sama: untuk agama, bangsa dan tanah air, tentulah rakyat Malaysia berasa lega. Namun, dalam politik hal yang demikian sukar berlaku. Dalam politik aktivis mempunyai impian yang tersembunyi dan pengikut atau penyokong pula mempunyai cita rasa dan kemahuan yang berbeza-beza. Impian tokoh politik dan cita rasa serta kemahuan pengikut akan sentiasa menjadikan politik bergolak.

Dalam bicara kali ini, akan saya kemukakan adik-beradik sebagai bakal calon-calon yang berkesan. Azmin kini ialah Timbalan Presiden PKR. Beliau dikenali sebagai orang kuat Datuk Seri Anwar Ibrahim. Azmin mempunyai cita-cita tinggi. Kebolehannya berpidato hampir-hampir sekuat Ezam Mohd Noor.

Azmin dapat kekal bersama-sama Anwar dalam PKR, dan kesetiaannya itu berbalas dengan jawatan yang diperolehnya. Jika beliau dapat terus bersetia dengan Anwar, dan jika PKR terus kuat, Azmin berkemungkinan terpilih untuk berada di tahap yang lebih atas.

Secara umum, tiada orang lain yang terlihat ketara dapat mengatasi Azmin dalam PKR, selepas Datuk Zaid Ibrahim meninggalkan parti itu. Nurul Izzah Anwar terlalu muda dan tiada pengalaman untuk melaksanakan kerja besar pada masa ini, manakala Datin Wan Azizah Ismail kelihatannya terlalu bergantung pada populariti suaminya yang dikatakan anugerah Tuhan.


Ummi Hafilda ialah tokoh wanita berani yang tidak mahu mengalah dalam apa-apa keadaan. Sesetengah pihak menganggap Ummi selaku pengganggu dalam politik tanah air, tetapi seseorang yang rapi dalam penilaian, pasti tiba pada kesimpulan lain. Ummi ialah mangsa keadaan dan sentiasa tertekan oleh penindasan. Memang ada tuduhan itu dan ini, sama juga dengan Azmin, ada tuduhan, namun yang utama dalam politik bukanlah hal di sekitar tuduhan-tuduhan itu. Tokoh-tokoh besar politik negara – pihak pembangkang dan kerajaan – dipalitkan tuduhan, tetapi mereka tetap diterima oleh pengikut, kerana kerja pengikut ialah ikut.

Ummi ada kekuatan, kerana beliau tahu akan keadaan di sekitarnya, terutama hal-hal yang berkaitan dengan Azmin dan Anwar. Jika beliau diizinkan berhadapan dengan abangnya dalam pertembungan kempen pilihan raya, rakyat (pengundi) berpeluang membuat penilaian yang saksama, kerana kedua-duanya berbicara dalam satu kawasan. Keadaan akan lebih meriah jika Hasan Ali dan Ibrahim Ali hadir berkempen, sama ada menyokong Ummi atau Azmin.

Perlu juga disebutkan bahawa dalam sesetengah hal, Ummi tidak dipedulikan oleh Umno. Datuk Seri Sharizat Jalil misalnya, tidak pernah memberikan tempat kepada Ummi dalam setiap urusan Wanita Umno. Oleh itu, tidaklah tepat jika dikatakan orang bahawa Ummi orang kuat Umno atau orang kuat sesiapa dalam Umno. Namun, dalam suasana kini, jika pihak Umno betul-betul mencari ‘calon boleh menang’, Ummi Hafilda elok dipertimbangkan dengan rapi dan saksama. Tidakkah Ummi berjasa besar kepada Umno?

Di pihak PKR pula, semua merasakan Azmin pasti menjadi calon pada pilihan raya akan datang. Terdapat tanda-tanda beliau dianggap sesuai untuk jadi Menteri Besar jika Pakatan Rakyat menang di Selangor. Oleh itu, untuk memastikan beliau mantap, eloklah beliau berlawan dengan Ummi Hafilda.

PengundiBaharu: Eloklah tu. Aku Sokong Ummi!

VIDEO ANWAR DURASI 16:34 MINIT TERSEBAR DI INTERNET!


PUTRAJAYA: Satu klip video seks yang didakwa mirip seorang pemimpin pembangkang, sekali lagi dimuat turun ke laman Youtube sejak tiga hari lalu dan kali ini dengan versi hampir penuh.

Klip video 16 minit 34 saat bertajuk ‘PM Malaysia Asyik’ itu dimuat turun bwteh007 sudah ditonton 327 pelayar internet.

Berdasarkan pemerhatian, klip video hitam putih yang mempunyai latar suara muzik lagu ‘Percaya Padaku’ nyanyian band popular Indonesia, Ungu, dipercayai dimuat turun seseorang berusia 26 tahun dari negara jiran.

Permulaan video berkenaan dimuatkan dengan perkataan ‘Skandal sex sang Perdana Nenteri tertangkap CCTV, Malingsia membara’, yang turut memaparkan dua gambar pemimpin berkenaan, serta bendera Malaysia.

Malah, individu yang memuat turun klip video itu juga mendakwa video berkenaan asli tanpa ditokok tambah (reka yasa), sambil meminta pelayar Internet menikmati video berkenaan.

Klip berkenaan sama seperti yang didedahkan sebelum ini, di mana di awal permulaannya, seorang wanita lengkap berpakaian duduk di sisi katil sambil dua lelaki seorang daripadanya bertuala berbual ringkas sebelum lelaki itu keluar.

Pemerhatian juga mendapati sebelum klip itu berakhir, wanita terbabit tidak berada di ruang bilik itu, manakala lelaki berkenaan memakai pakaian lengkap, sebelum keluar dari bilik terbabit.

Selain Malaysia, klip video itu turut ditonton pelayar Internet dari Indonesia dan Arab Saudi.

Bagaimanapun, klip video itu dipadam dari Youtube lewat petang semalam kerana dipercayai melanggar syarat dan terma laman web berkenaan. - Harian Metro

PengundiBaharu: Walaupun YouTube dah padam. Tempat lain masih ada sampai sekarang. Itu pun kawan aku yang bagi link. Aku tengok sikit jah, selebihnya aku tak sanggup nak tengok. Sorry ye Anwar! PRU13, kasi BERSIH pemimpin jijik macam kau!! TUIH!!!!

PENDIDIKAN PERCUMA: BERI PELUANG PADA PAS/PR? KAHKAHKAH!



ALOR STAR 8 Mei - Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, hari ini mengakui yuran pengajian di Kolej Universiti Insaniah (KUIN) yang dimiliki kerajaan negeri, akan dinaikkan bermula Julai ini.

Azizan yang juga Pengerusi KUIN bagaimanapun menyatakan tidak tahu jumlah kenaikan tersebut, tetapi hanya membabitkan pelajar baru yang mendaftar Julai ini bagi menampung kos pentadbiran kolej.

"Kita sudah maklumkan mengenai kenaikan yuran ini dan kita tidak akan ganggu pelajar lama walaupun kita mengalami kerugian," katanya kepada Bernama selepas menghadiri perhimpunan bulanan kerajaan negeri di Wisma Darulaman di sini.

Beliau diminta mengulas dakwaan Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Kedah, Datuk Seri Mahdzir Khalid, berkenaan krisis kewangan KUIN sehingga menjejaskan pentadbiran kolej universiti itu semalam. SETERUSNYA BACA DISINI


PengundiBaharu: Sia-sia ja Pro-Mahasiswa memekik di jalan & berkemah di Dataran Merdeka!

"AZMIN ALI HARUS BERTAUBAT!" - BEKAS EXCO SELANGOR, HASSAN ALI.


PengundiBaharu: Hassan Ali dah kena bayar UMNO. Semua Salah UMNO!

PASCA KEGANASAN BERSIH3.0: WANITA UMNO VS MUSLIMAT PAS KHAWARIJ!


PengundiBaharu: Pakai Tudung labuh dah cantik, perangai ja yang belum cantik! Ajaran Nik Aziz lah tu!

Monday, May 7, 2012

MAK TOM, KHALID IBRAHIM & WAN AZIZAH BACA SKRIP UMNO! INI SEMUA SALAH UMNO!

KISAHNYA MELETUP SETELAH GAMBAR 'AISKRIM' AZMIN TERSEBAR LUAS DI INTERNET...


KEMUDIAN, MAK TOM BERTEMANKAN UMMI HAFILDA MUNCUL MERAYU AZMIN TINGGALKAN KUMPULAN ITU DAN BALIK KE PANGKAL JALAN SEPERTI YANG DISIARKAN OLEH TV3 DAN MINGGUAN MALAYSIA... (Lihat: http://youtu.be/N3Oeyn7rSv8)

DUA ISU BESAR YANG TERPALIT PADA WAJAH AZMIN ALI SEKARANG IALAH: GAMBAR AISKRIM DAN TANGISAN MAK TOM.

AZMIN ALI MENGULAS RINGKAS: "PILIHANRAYA DAH DEKAT, SALAH UMNO..." (Lihat: http://youtu.be/pJ_k6UnWV9k)

MESKIPUN ZURAIDAH (MAK LAMPIR) TURUT MENYALAHKAN UMNO DALAM ISU PENYEBARAN GAMBAR AISKRIM TERSEBUT. ZURAIDAH BANGKIT MEMPERSOALKAN JAWAPAN "NO KOMEN" MENTERI BESAR SELANGOR. DAN SEPERTI SEMUA TAHU, HUBUNGAN KHALID-AZMIN TIDAKLAH BEGITU BAIK. (Lihat: http://youtu.be/fR0Yj0CVLus)

SINAR HARIAN PULA MEMBERI TAHU BAHAWA WAN AZIZAH MENASIHATKAN AZMIN SUPAYA PERGI MELAWAT IBUNYA...


BERIKUT ADALAH RESPOND AZMIN:


DENGAN NASIHAT WAN AZIZAH ITU MAKA SECARA TIDAK LANGSUNG TELAH MENGIAKAN RAYUAN MAK TOM KEPADA AZMIN...!


APAKAH WAN AZIZAH DIBAYAR OLEH UMNO...???

WALAUPUN AZMIN TELAH MEMBUAT PENAFIAN BAHAWA DIA "SI TANGGANG MODEN",  KEADAAN DIKERUHKAN LAGI DENGAN KENYATAAN AZWAN ALI DIDALAM TWITTER YANG MENDAKWA MAK TOM TELAH DIPERALAT OLEH PIHAK TERTENTU.

ADIKNYA UMMI HAFILDA BANGKIT PEMPERSOALKAN TINDAKAN ABANGNYA ITU YANG MENGABAIKAN TANGGUNGJAWABNYA SEBAGAI SEORANG ANAK. UMMI TURUT MEMINTA AZMIN UNTUK MENYAMANNYA JIKA DIA MENFITNAH BELIAU.

KHALID GAGAP PUN SUDAH TERGAGAP-GAGAP MENJAWAB SOALAN BERKAITAN AISKRIM AZMIN. NAMUN, DIA TETAP DENGAN JAWAPAN "NO KOMEN!" NYA ITU...


SELEPAS MAK LAMPIR BANGKIT MEMPERSOAL KHALID. MB GAGAP ITU TERUS DIBIDAS  OLEH ORANG PKR SENDIRI DAN KALI INI ADALAH ADUN SERI MUDA...! (Lihat: http://youtu.be/L5saF9wWPtI)

SETELAH ZULKIFLI NORDIN MENDAKWA GAMBAR AISKRIM AZMIN ITU DATANG DARI ORANG PKR SENDIRI, JOHARI (KETUA CABANG DAN AHLI PARLIMEN SUNGAI PETANI) PULA BERSUARA MENAFIKAN DAKWAAN ZULKIFLI DENGAN ALASAN YANG AMAT BODOH IAITU: 1 - "VIDEO FITNAH." 2 - "VIDEO TAK MASUK AKAL." 3  - "SEBUT DALAM DUNIA, LETAK CCTV DALAM TANDAS?" (Lihat: http://youtu.be/3tuuthxTHDA)

DENGAN PERTEMBUNGAN PENDAPAT YANG BEGITU KETARA DAN JELAS ANTARA PEMIMPIN TERTINGGI PKR SENDIRI. TERANG LAGI BERSULUH PENYEBARAN GAMBAR AISKRIM AZMIN DALANGNYA ADALAH ORANG PKR SENDIRI!

SEMUA SALAH UMNO!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...