Wednesday, August 14, 2013

PANAS: @NGAKORMING #INIKALILAH PERTIKAI TINDAKAN ROBOHKAN SURAU DIJADIKAN KUIL!


Berikut adalah kenyataan Nga Kor Ming dari DAP di Twitter:



GEORGETOWN: Kerajaan negeri Pulau Pinang memberi amaran kepada pemilik bangunan, hotel atau resort di negeri ini yang mempunyai kemudahan surau supaya tidak membenarkan premis mereka digunakan untuk upacara keagamaan lain. 

Pengerusi Jawatankuasa Perdagangan Dalam Negeri, Hal Ehwal Penguna dan Hal Ehwal Agama Islam negeri, Datuk Abdul Malik Abul Kassim, berkata pihak yang mengingkari arahan itu boleh dikenakan tindakan mengikut undang-undang pihak berkuasa tempatan dan syariah.
Beliau berkata, setakat ini belum ada sebarang aduan atau laporan berhubung pusat beli-belah, hotel atau resort di negeri ini menyalahgunakan surau yang terdapat di tempat mereka.

"Tetapi jika ada pihak yang membenarkan surau mereka digunakan untuk upacara keagamaan lain, mereka boleh dikenakan tindakan menurut Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Negeri Pulau Pinang 1996 iaitu mencemarkan mana-mana masjid atau surau dengan niat menghina atau mempersendakan agama Islam.

"Selain itu, mereka juga boleh disiasat menurut Seksyen 19(1) Akta Perancangan Bandar dan Desa 1997 atau Seksyen 70 (13) (b) Akta Jalan, Parit dan Bangunan 1974 kerana menukar guna bangunan tanpa mendapat kebenaran pihak berkuasa tempatan," katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini.

Katanya, setakat ini hampir 1,000 surau di seluruh negeri ini berdaftar dengan JAIPP dan beliau meminta mana-mana surau yang belum berbuat demikian supaya mendaftar segera.

Semalam, akhbar melaporkan sebuah resort di Sedili Besar, Johor, membenarkan surau di resort itu digunakan untuk upacara keagamaan lain dan ia disedari seorang pengunjung resort yang hendak menunaikan solat asar petang Sabtu.
- BERNAMA


Pengundibaharu: Kalau you kata UMNO so ekstrim. Kerajaan Pulau Pinang tu siapa pegang Nga Kor Ming?

Dont be stupid la...!

4 comments:

  1. Jom guna gereja untuk solat jumaat.
    Apa kata guna tokong untuk buat upacara qurban..

    ReplyDelete
  2. Nama dia pun nga kor meng. Mak pak dia dari awal dah bagi nama bodoh kat dia. Camna dia boleh jadi wakil rakyat memang suatu malapetaka buat rakyat perak.

    ReplyDelete
  3. BANGSATnya si CINA DAPKURAP yg asal bangsa PENDATANG dibawa British-Zionis laknat! Jagn haraplah si Cina berani CEROBOH kuil Hindu . mungkin HILANG KEPALA!

    Si CINA DAP ini memang nak MENIPU, kononnya umat Islam bersembahyang di gereja, di Barat! Sebenarnya banyak gereja hampir-KOSONG (tak cukup orang) telah DIJUAL/diPAJAK kpd umat Islam, sebab si Barat-Zionis nak KEUNTUNGAN.

    Dan umat Islam di Barat sebab dilarang buka masjid,apalagi yg. besar, di mana-mana, kerana ramai si Barat-Zionis benci kat Islam/umatnya (selalunya tersembunyi), maka umat Islam terpaksa membeli gereja yg. sudah dibina dan di kwsn yg diperuntukkan utk rumah ibadat (sedangkan si Barat-Zionis asyik MELALAK “demokrasi/hak asasi kesamaan agama dan bangsa“ – tapi dia sendiri tak buat; dasar si HIPOKRIT)!

    Jadi janganlah si CINA DAP ini nak MELALAK dgn menipu fakta!

    Dan tengok satu lagi PENGHINAAN kpd Islam dan Raja-Raja Melayu yg. makin GANAS dari CINABANGKAI BERULAT DAPigs! JANGAN sekali bagi peluang mereka berkuasa kat seluruh Tanah Melayu ini! P. Pinang dan Selangor mesti DIAMBIL BALIK, demi KESELAMATAN umat Islam/Melayu, yg. makin diPIJAK dgn begitu HINA oleh bangsa PENDATANG yg dibawa British-Zionis laknat ini! Lihat di http://bbcdrasmi.blogspot.com/2013/08/tanah-wakaf-dijadikan-tempat-ibadah.html#disqus_thread, Tanah Wakaf dijadikan tempat ibadah bukan Islam di Pulau Pinang.

    Maka, kenapalah Jbtn agama Islam P. Pinang begitu TAKUT, sampai tanah wakaf boleh jadi tpt tokong CINA?! JAWI kena masuk campur sebab ISLAM adalah AGAMA PERSEKUTUAN!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)

    ReplyDelete
  4. LaLU PENGANUT pas pun bertakbir beramai ramai !! takbirrrrr !

    ReplyDelete

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...