Thursday, December 26, 2013

MALAYSIA NEGARA PERTAMA KAFIRKAN SYIAH?


Oleh : AJ

Pertama sekali aku mewakili rakan admin yang lain ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Rabai SYIAH di Iraq kerana mengiktiraf Malaysia sebagai satu-satunya negara di DUNIA ini yang mengkafirkan Syiah. Ianya satu pencapaian terbaik Malaysia dibawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Bin Tun Abdul Razak.

Walaupun begitu ada sedikit pembetulan yang perlu diperjelaskan.

1. Pemerintah Malaysia tidak mengkafirkan rakyat IRAQ, sebaliknya pemerintah Malaysia TIDAK MENGIKTIRAF SYIAH sebagai sebahagian daripada 'MAZHAB' ISLAM.

2. Dalam bidang ekonomi, Rasulullah S.A.W sendiri pun pernah berurus niaga dengan YAHUDI. Maka pastinya pemimpin Malaysia tidak melihat keperluan dari menghalang mereka dari berurus niaga dengan negara berpenduduk majoriti Syiah.

3. Malaysia masih lagi berdiplomasi dengan negara-negara SYIAH di dunia ini. Buktinya, Kedutaan IRAN dan IRAQ masih dibenarkan beroperasi malah rakyatnya tidak dihalau keluar dari Malaysia.

Jika rabai Syiah di Iraq merasakan pemerintah Malaysia mengkafirkan rakyat Iraq, kami hendak bertanya, bagaimana pula tindakan penganut kalian yang mengkafirkan Abu Bakr, Umar, Ustman dan Isteri-Isteri Nabi S.A.W? Adakah kedudukan RAKYAT IRAQ lebih mulia dan tinggi dari Para Sahabat dan Isteri-Isteri Nabi???







1 comment:

  1. Hari ini pengikut syiah dari kedah membuat lapuran di balai polis berkenaan kuthbah jumaat berkenaan syiah yang kafir dan musuh islam yang nyata.....kerajaan malaysia tidak perlu layan pengkhianat musuh islam ini......tiada ruang untuk syiah bertapak di malaysia......

    ReplyDelete

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...