Thursday, February 10, 2011

PRK N27 Merlimau: InsyaAllah kita menang majoriti lebih besar - Ahmad Maslan


"Saya telah pergi ke semua 7 peti undi dalam DUN Merlimau, adakan perjumpaan dan ceramah ringkas.. Pelancaran jentera Penerangan UMNO telah dibuat minggu lepas..


Menarik sekali kerana sambutan yang menggalakkan dan semangat yang tinggi untuk memenangi PRK ini dengan majoriti yang bertambah.. Pertanyaan saya kepada yang hadir dapat sambutan yang memuaskan.. Boleh BN menang cemerlang..? Boleh jawab mereka.. Boleh sokong siapa juga calon yang diputuskan pucuk pimpinan? Boleh kata mereka.. Setuju bahawa BN sahaja yang mampu membawa perubahan pembangunan di Merlimau? Setuju jawab mereka dengan penuh semangat..


Timbul rasa keyakinan, dengan izin Allah kita boleh menang dengan majoriti bertambah.. Hasil kemenangan PRK Galas, Batu Sapi dan Tenang masih segar dalam ingatan pengundi dan rakyat..



Usaha kerajaan dengan penuh tanggungjawab mengeluarkan pelajar Malaysia di Mesir, pengumuman tentang TERAJU, Unit Peneraju Agenda Bumiputera, harga komoditi getah dan sawit yang melambung tinggi, suasana ekonomi yang semakin rancak, Melaka sudah diumum negeri maju adalah antara isu positif yang menarik semua lapisan pengundi untuk menyokong BN..



Saya juga cadangkan agar UMNO/BN gunakan formula MATJENPECAL untuk menang PRK ini.. Matlamat, Jentera, Perpaduan & Calon.. matlamat menang dengan majoriti bertambah, jentera semua peringkat yang padu, perpaduan dlm Gagasan 1Malaysia yang jitu & calon terbaik yang akan diputuskan oleh pucuk pimpinan.." - Datuk Ahmad Maslan, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan Ketua Penerangan UMNO Malaysia.



2 comments:

  1. Datuk A.Kadir Jasin menulis...
    "Mungkin BN/Umno tidak perlu berjudi dengan Mohd Said yang tercemar imejnya akibat pendedahan media pada tahun 2006 di mana dia didakwa meminta layanan istimewa daripada Kastam dan Eksais Melaka berkaitan kargo balak dari Indonesia yang diimport oleh syarikatnya."

    "Lagipun dia tidak dipilih bertanding semula dalam pilihan raya umum 2008. Tapi dengan rekod BN dan kerajaan yang suka mengitar semula pembesar-pembesar yang dipertikai wataknya, adalah tidak mustahil Mohd Said dikitarkan semula."

    LAYANAN ISTIMEWA OLEH KDRM TERHADAP DATUK SAID BERKENAAN BALAK YG DIIMPORT???
    SAPA YANG MENGIMPORT BALAK ITU SEBENARNYA BUKAN DATUK SAID!
    SYARIKAT DATUK SAID HANYA SEBAGAI "AGEN KASTAM"...
    TAHUKAH DATUK KADIR.. APA ITU "AGEN KASTAM???"

    "TENTANG TUTUP SEBELAH MATA!"
    DATUK SAID, BAGI SAYA TELAH TERSALAH AYAT! DAN TERSALAH PERKATAAN!
    DATUK SAID SEORANG YANG RINGKAS DALAM PERTUTURAN SEHARIANNYA...
    ORANG KAMPUNG LAH KATAKAN DAN KAKI KEDAI KOPI, BUKANNYA KEDAI KOPI DIHOTEL HOTEL BERBINTANG BINTANG, TAPI HANYA KE KEDAI KOPI BIASA DI BEMBAN, TEHEL, SERKAM, MERLIMAU, JASIN, TANGKAK... HANYA KEDAI KOPI TEPI JALANRAYA DI KAMPUNG KAMPUNG...
    MAKSUD SAYA, DI SINI, MAKA, PERTUTURAN DATUK SAID, TERBAWA BAWA DENGAN CARA SEHARIANNYA BERTUTUR... CARA RINGKAS, ORANG KAMPUNG...
    DIA TERLUPA, BAHAWA, PADA MASA ITU, "TUTUP SEBELAH MATA" YANG TERLUAH, DIA ADALAH SEORANG AHLI PARLIMEN JASIN !
    MAKA, DISITU TERJADI, MASALAH DAN SALAH FAHAMAN DAN "CONFLICT OF INTEREST"...
    SEPATUTNYA, AYAT DAN PERKATAAN DATUK SAID, "BAGI PELUANG DAN PERTIMBANGAN ATAS KES BALAK TERSEBUT!". BUKAN BALAK DIA PUN!
    BERKENAAN "KES BALAK" DAN "KES TUTUP MATA SEBELAH" ITU, DATUK A.KADIR, BOLEH BERTANYA SENDIRI KEPADA DATUK SAID SENDIRI, ADAKAH BENAR KATA KATA SAYA INI.

    "TIDAK DIPILIH SEMULA!"
    INI ADALAH PERMAINAN POLITIK DI DALAM UMNO BAHAGIAN JASIN, DATUK A.KADIR!
    SATU PERMAINAN POLITIK UNTUK MENYINGKIRKAN DATUK SAID DARIPADA UMNO BAHAGIAN JASIN!
    DI JASIN, JIKA "TOP MEN" TIADA JAWATAN YB, MAKA, TIADA SIAPA AKAN "MENGAPUNGNYA" KE ATAS LAGI!
    DAN AKAN TERSINGKIR DENGAN SENANG!
    TIADA SIAPA YANG MAHUKAN DAN AKAN MEMPERTAHANKAN SEORANG TIMBALAN KETUA UMNO, SEORANG YANG TIADA JAWATAN YB!
    HE IS OUT OF THE RACE!
    SIAPA YANG UNTUNG!?
    TIADA SIAPA YANG AKAN MENGGUGAT "TOP MEN" YANG MENYANDANG JAWATAN!
    BUAT MASA SEKARANG, TIADA SIAPA YANG BOLEH MENGGUGAT KEDUDUKAN "TOP MEN" TERSEBUT! TIADA KEKUATAN SEPERTI YANG DIMILIKI OLEH DATUK SAID!
    SIAPA YANG TAKUTKAN BAYANG BAYANG!?
    AKU SOKONG DATUK SAID.

    ReplyDelete
  2. AKU HARAP IDEA KAU NI BOLEH POS KEPADA MUKHRIZ SUPAYA KEDAH PULIH DARI TSUNAMI

    ReplyDelete

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...