Friday, July 12, 2013

GUGUR TAMADUN ISLAM: BLOGGER PAS AKUI DAP ANTI ISLAM!


SUBJEK TAMADUN ISLAM; DAP YANG BODOH LAGI.

Ada sesiapa yang dah baca tentang perkara ini;

'Kenapa Tamadun Islam wajib pada siswa bukan Islam?'

Jika belum, silalah baca dulu. Baca dengan betul-betul apa yang membuatkan seorang ahli Parlimen Kampar ini sungguh tidak berpuas hati untuk kaumnya yang bukan Islam belajar Tamadun Islam.

Mungkin Ko Chung Seng tidak tahu. Pelajaran Tamadun Islam itu, adalah pelajaran sejarah tentang Islam. Sejarah Islam dari mula, sehingga sekarang. Bukannya mata pelajaran tentang Islam itu sendiri. Tetapi, hanyalah sebagai mata pelajaran sejarah tamadun Islam.


Dr Ko Chung Sen. Ubah?

Di ITM, telah berpuluh tahun Tamadun Islam diwajibkan dipelajari oleh siswa siswi bukan Islam. Bumiputra bukan Islam, dari kalangan Iban, Dayak, Kadazan, Dusun dan Orang Asal, semuanya belajar Tamadun Islam. Setelah mereka di ajarkan tentang subjek itu, tiada seorang pun dari kalangan Non Muslim itu, yang telah memeluk agama Islam. Jika itulah yang merunsingkan MP Kampar. Kerana apa? Kerana subjek yang diajar adalah subjek sejarah.

Oleh itu, apabila seorang MP DAP dari Kampar, menyebut tentang perkara isu yang non isu, yang membuat onar seperti satu keputusan dari kementerian untuk mengIslamkan orang bukan Islam, membuatkan saya terpanggil, adakah perkara ini telah diputuskan dalam perbincangan bersama Pakatan Rakyat?

Tolonglah DAP. Jangan buat kacau tentang isu yang berkaitan dengan Islam. Ini kerana, ramai golongan profesional Muslim, sudah tidak mahu menyokong DAP yang lebih kepada sentimen anti Islam. Mana pendirian Demokratik sosialisme kamu? Adakah pendirian parti DAP adalah menjurus kepada anti Islam?

Jangan beri bn peluru untuk membenarkan bahawa DAP itu tidak mesra dengan Islam. Kerana perbuatan kamu itu sendiri menunjukkan bahawa DAp itu memang ramai MPnya yang tidak mesra Islam. Bukan semua, tetapi ada.





PengundiBaharu: PAS BERGANDA BODOHNYA, SUDAH TERANG LAGI BERSULUH. PAS TETAP SAYANG SANGAT PADA DAP!

1 comment:

  1. setahu aku, utk jd calon mp, seseorang itu perlu bijak dan boleh mengeluarkan pendapat secara bijak, terutama utk tatapan rakyat. tamaddun Islam adalah matapelajaran sejarah, bukan matapelajaran untuk menganut agama Islam. kenapa mp ni kelihatan bodoh dan mengeluarkan pendapat bodoh utk tatapan rakyat? mungkin sengaja buat2 bodoh supaya kelihatan bodoh dan tidak akan dipersalahkan kerana bodoh memahami sejarah malaysia. pengundi2 kampar, anda setuju dgn kebodohan mp yg korang pilih?

    ReplyDelete

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...