Tuesday, August 20, 2013

HARAKAH KANTOI LAGI, TUKAR JE LAH TAGLINE KEPADA: "TEPAT DARI SUMBER FITNAH"!



Laporan MPPNews : 
Harakah hari ni telah menyiarkan sekeping gambar yang didakwanya ahli-ahli Parlimen Jerman berdiri memberi penghormatan kepada rakyat Mesir yang terkorban.

Dengan menggunakan tajuk "Gempar! Ahli Parlimen Jerman beri penghormatan roh syuhada".., Harakah juga menerbitkan artikel seolah-olah ahli Parlimen Jerman lebih baik dari Ahli Parlimen di Malaysia. 
Malangnya, gambar yang disediakan oleh HarakahDaily tersebut terbukti gambar palsu yang telah disiarkan pada tahun 2009 melalui sebuah video klip yang bertajuk "Die heuchlerische Brut". seterusnya
Pembohongan besar yang tertera di dalam Haprak Harakah Daily ialah :
Allahuakbar!! Orang bukan Islampun tahu hormat orang yang telah mati, Tentera Mesir pulak boleh bakar mayat-mayat para syuhada!!Kelihatan keseluruhan Ahli Parlimen Jerman berdiri beberapa minit sebagai tanda berkabung kepada roh-roh rakyat Mesir yang syahid sekaligus mengutuk tindakan yang dilakukan oleh Jeneral As-Sisi dan tenteranya.
Di bawah adalah bukti pembohongan besar artikel yang disiarkan oleh lidah rasmi parti PAS. Sungguh memalukan !


Video asal :



Tindakan kotor Haprak Harakah Daily yang menyiarkan laporan palsu bukan sahaja memalukan tetapi sudah pasti menjatuhkan imej dan maruah parti PAS yang kononnya islamik tetapi mereka adalah penyebar fitnah.

Harakah telah melakukan 'magik' dengan membuang segala 'fitnah' yang dilemparkan tanpa sebarang permohonan maaf kepada pembaca. Namun Google tetap membuktikan yang haramkah sememangnya kaki putar belit dan tempat penyebar fitnah!


PengundiBaharu: Bukan 1st time. Dah banyak kali dah...

3 comments:

  1. tepat dari sumber? hahahahahaha. lawak gila tu!!! sumber ilhamku ke wei....

    ReplyDelete
  2. harakah daily ni diterbitkan untuk para ahlul bahalol pas jer....supaya mereka tetap bahalol selama lamanya....tu pasal cerita dlm paper ni banyak menipu & memfitnah.....PAS hidup di Malaysia ni atas sokongan kuat para ahlinya yg bahalol bahalol belaka....

    ReplyDelete
  3. Ini lidah Rasmi parti Islam????

    ReplyDelete

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...