Saturday, February 2, 2013

HOT: NAJIB PAKAI BAJU CINA MATI...? #BNPRU13

Kecoh di belah sana apabila beberapa blogger pro-pembangkang seperti AnakSungaiDerhaka mempersoalkan baju yang dipakai oleh Datuk Seri Najib ini:


Menurut beberapa komen daripada Facebook apabila melihat gambar di atas, Najib DIDAKWA telah memakai  pakaian untuk cina mati dan bukan untuk perayaan Tahun baru cina.

Malah salah satu daripada komen tersebut turut memberi pautan sebuah laman web www.yingruixiang.com, sebuah syarikat di China yang pakar dalam menyediakan pakaian dan kelengkapan untuk upacara kematian China.



Oklah, link www.yingruixiang.com PengundiBaharu tak boleh buka kerana keluar mesej berikut:"HTTP Error 503. The service is unavailable.". Kita selidik link lain untuk kepastian.

Kalau diamati link http://shop65217672.taobao.com/ sepertimana yang dilampirkan oleh  Tiery Harry II menunjukkan baju yang dikata hampir sama dengan apa yang dipakai oleh Datuk Seri Najib itu sememangnya dijual bersama dengan alatan kematian seperti Keranda DLL.

Berikut adalah paparan website tersebut:



TETAPI,

kita mahu tahu juga adakah pakaian orang yang di bulatkan dibawah ini memakai baju tradisional cina atau baju cina mati? Corak, warna dan fashion hampir sama.



Dan apa yang aku bertambah pelik,

jika benarlah dakwaan bahawa Najib pakai baju cina mati, adakah mereka-mereka ini juga memakai baju cina mati dan bukan Baju tradisional cina...

Corak, warna dan fashion mereka juga hampir dan seakan-akan sama...










PengundiBaharu: PSSSSSSTTTT... Bukan Najib seorang yang pakai baju cina mati rupanya. KAHKAHKAH! Bodoh punya cacai pakatan.

4 comments:

  1. Kalau ye pun ok gok... Sebagai 'meraikan' kematian orang2 tertentu dari PKR dan DAP

    ReplyDelete
  2. Bukan pakaian untuk cina mati. Corak dan fashion memang sama. Orang mati pakai warna biru tak boleh guna warna merah.

    Tahun Baru Cina pakai warna merah. Kain atau baju itu mahal. Kalau tak percaya sendiri pergi negeri Cina tengok. Mereka pakai baju itu untuk Tahun Baru Cina.

    Tak tahu budaya Cina, sengaja merepek.

    ReplyDelete
  3. blogger2 mangkok pakatan tu sebenarnya biol tak reti kena sindir. najib nk raikan kemangkatan pakatan rakyat selepas chap-goh-meh, reti tak!!!

    ReplyDelete
  4. Aslmkm,

    Sila perhatikan dengan terperinci, "banner" gambar Dato Sri Najib memakai 'baju Cina", yang kononnya banner dibuat oleh Barisan Nasional.

    Saya berpendapat banner gambar PM berpakaian baju merah itu adalah banner "palsu" yang direka dan direntangkan di jalanraya, oleh pihak anti-kerajaan yang rendah martabat dan integritinya, dan bertujuan memfitnah dan menghina pemimpin negara.

    Kesahihan banner itu dikeluarkan oleh mana-mana Jabatan Kerajaan Malaysia, AMAT MERAGUKAN.

    Pihak Polis atau Agensi dalam Jabatan Perdana Menteri harus menyiasat perkara ini segera, dan mencari dalang menggantung banner yang teruk itu.

    Kenapa kah saya kata banner itu diragui kesahihannya?

    1. Banner itu adalah didalam tulisan CINA sahaja. Tiada siapa rakyat Malaysia faham tulisan Cina kecuali orang yang mengenalinya. Ini tidak selari dengan banner resmi kerajaan.

    2. TEKS pada banner, tiada dalam teks tulisan rumi, tiada bahasa MALAYSIA mahupun tulisan rumi "Kong Xi Fa Chai".

    3. Gambar kepala Perdana Menteri se olah-olah di "crop" (photoedit) di atas badan yang berbaju merah. Dalam lain perkataan, "it is a doctored photo".

    4. Baju merah, dikatakan (oleh sebahagian pihak) adalah baju untuk majlis "kematian" dalam tradisi Cina. Mustahil pihak yang design banner resmi kerajaan tidak mendapat restu, nasihat dan semakan terperinci dari Jabatan Kerajaan.

    5. Saiz banner adalah amat meragukan. Ianya agak kecil berbanding dengan banner resmi BN yang digantung di jalanraya yang sentiasa digantung dengan teratur dan saiz tertentu.

    6. Banner itu tiada cop kelulusan dari Majlis Bandar Tempatan, contoh DBKL, Majlis Bandaraya Ipoh.

    7. Cara banner itu digantung di jalanraya di sekitar Kuala Lumpur, adalah- tidak tersusun, tidak teratur dan tidak sistematik. Jelas cara ianya digantung,menunjukkan pihak yang terbabit bukanlah pihak yang diberikuasa oleh Majlis Bandaraya tersebut.

    Kami rakyat Malaysia berharap, sabotaj dan tabiat menghina pemimpin oleh pihak sebegini,-yang kita boleh agak parti politik mana satu- akan dibalas oleh Allah, setimpal dengan niat mereka.

    Kami harap, perbuatan sabotaj dan fitnah oleh pihak yang berniat jahat, akan membuka hati rakyat bahawa pihak sebegini TIDAK layak mendapat undi, dan tidak layak memerintah negara.

    ReplyDelete

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...