Tuesday, August 16, 2011

Pakatan Haram dan RM100

Taktik terbaru Pakatan Rakyat dalam usaha "MERAKYATKAN EKONOMI SELANGOR" mula mendekati rakyat dengan RM100! Usaha ini dilabel sebagai bantuan dari kerajaan negeri tetapi ia umpama PAKATAN RAKYAT sudah mula membeli undi! Sapa cakap? Bukan saya, penduduk setempat khususnya dari kawasan Shah Alam cakap! tak pecaya pi tanya dia orang! Pakatan rakyat cuma lupa letak tanda "Dilarang Tawar Menawar, “only fixed price” suka ambil, tak suka PR ambil".


Deman 100 yang dimulakan oleh DAP di penang di mana wang insan yang diberinya dari duit royaliti nombor kuda dan cadangan untuk memberi Rm100 kepada setiap bayi lahiran penang cukup membuktikan pakatan rakyat sudah mengorak langkah untuk membeli undi sampaikan sudah sanggup melobi dengan bayi baru lahir!


Tidak habis dengan cadangan pemberian Rm 100 kepada warga tua dan bayi. Peserta Bersih juga turut diberi Rm100 untuk menyertai perhimpunan haram yang diadakan pada 9 julai lalu. Dari mana? Tak lain tak bukan DAP penang!


Kini Kerajaan negeri selangor yang dibawah pimpinan PKR meniru gaya DAP penang dengan memulakan "DEMAM RM100" untuk penghuni / pengundi selangor!.Dikenali dengan Kempen "JOM SHOPPING" dengan amount "RM100" penghuni / pengundi boleh membeli barang kat mana mana pasaraya yang setuju berkroni / berkerjasama dengan Kerajaan negeri pimpinan Parti Kencing Rakyat (PKR)!


Nampaknya Pakatan Rakyat begitu yakin ramai penghuni / pengundi kawasan mereka akan terpengaruh dengan wang saku yang diberi oleh Kerajaan Pakatan Rakyat. Rakyat perlu sedar duit yang diberi bukanlah atas dasar bantuan kemanusian tetapi atas dasar mengekalkan pegangan Pakatan Rakyat! Cuma anda fikir sejenak. Cukupkah Rm100 untuk shopping?Apakah semua barangan yang anda perlu boleh diperolehi dengan Rm100? Kerana duit Rm100 jangan merana 100 tahun kerana pangkah pilihan yang salah!

PAS BILA NAK MULA KEMPEN RM100? Member- member hang dah start nie!!


Credit: http://www.shizone.com/?p=174

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...