Thursday, August 11, 2011

UMNO taja kos dan tiket penerbangan Asyraf sekeluarga.


KUALA LUMPUR: Umno akan menaja tiga tiket penerbangan untuk membolehkan keluarga pelajar Malaysia tajaan Mara, Muhammad Asyraf Haziq yang cedera dalam rusuhan di United Kindgom, Selasa lepas ke London.

Ketua Penerangannya, Datuk Ahmad Maslan berkata Umno akan turut menaja kos penginapan serta makan minum ahli keluarga Muhammad Asyraf ketika berada di London yang akan diuruskan sepenuhnya oleh Kelab Umno di sana.

"Umno berasa sedih dengan apa yang berlaku di London, sebab itu kita merasa terpanggil untuk membantu, keluarga Muhammad Asyraf untuk membolehkan mereka melawat anak mereka di sana.

"Mereka pun bukan daripada keluarga berada jadi kita tampil untuk bantu, insya-Allah paling cepat esok pagi mereka akan terbang ke London," katanya kepada pemberita pada sidang media di Menara Dato' Onn di sini, Khamis.

Menurutnya, Umno akan menaja tiga tiket penerbangan untuk ibu Muhammad Asyraf, Maznah Abu Mansor, ayahnya, Mohd Rosli Atan dan adik bongsu Muhammad Asyraf, Muhammad Fitri dengan kos sekitar RM20, 000.

“Kita juga akan memberikan sedikit wang saku kepada keluarga Muhammad Asyraf sebagai persediaan sebelum mereka berlepas ke sana.

Sementara itu, ibu Muhammad Asyraf, Maznah, 45 yang juga seorang guru turut melahirkan rasa terharu dan berterima kasih kepada Umno kerana sudi membantu mereka dari segi kewangan untuk membolehkan dia, suami serta anaknya terbang ke London untuk melihat keadaan Muhammad Asyraf.

“Kami sangat berterima kasih kepada pihak Umno kerana sudi membantu menaja tiket penerbangan kami sekeluarga ke London. Sebelum ini kami telah cuba beberapa saluran lain untuk dapatkan bantuan kewangan tetapi tidak berjaya.

“Alhamdulillah kami bersyukur sebab pihak Umno sudi membantu,” katanya.

Asyraf, 20, pelajar tahun pertama pengajian perakaunan tajaan Mara di Kolej Kaplan, mengalami patah gigi dan cedera di rahang apabila diserang dan disamun sekumpulan lelaki yang dalam rusuhan Isnin lepas di London.

Rusuhan bermula di London beberapa hari lalu selepas seorang lelaki ditembak mati oleh polis di Tottenham, utara London dan merebak ke banyak bandar termasuk Birmingham, Liverpool, Bristol dan Manchester.


APA KATA PUAK PAKATAN HARAM?

3 comments:

  1. puak pakatan haram akan kata pila mampuih

    ReplyDelete
  2. mungkin dia org akan cakap "ini tolong talak untung..."

    ReplyDelete
  3. haramjadah akan kata

    "rasuah"
    "nak pancing undi"
    "salah UMNO sebab hantar pelajar ke UK"

    ReplyDelete

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...