Wednesday, June 13, 2012

RAFIZI OTAK LEMBU AKAN BERTANDING DI PARLIMEN PANDAN...?


OI LEMBU, ENGKAU DAH BUAT KIRA-KIRA BELUM...?




Berdasarkan statistik PRU12 (2008) diatas. Jika Ong Tee Keat lawan Rafizi pada PRU13 kali ini, siapa yang lebih layak untuk menang?

1. Ong lebih layak, kerana dia merupakan orang tempatan dan disenangi oleh penduduk setempat. Rafizi pula berasal dari Terengganu dan popularitinya dikatakan melonjak setelah berdebat dengan KJ.

2. Adakah Rafizi mendapat restu dari calon PKR terdahulu, Syed Shahir Syed Mohamud dan peringkat akar umbi jika beliau muktamad bertanding di Pandan?

3. Pandan boleh dikatakan sebagai kubu kuat BN, kerana sewaktu berlaku Tsunami PRU12 lalu BN hanya dapat bertahan di Parlimen Pandan selain Sepang, Tanjong Karang, Sungai Besar, Sabak Bernam.

4. Ada yang berpendapat Tsunami Politik PRU12 lalu sudah kembali reda dengan pengunduran Pak Lah dan ada yang mengatakan pengundi Melayu dan India kini kembali memihak kepada Barisan Nasional. Pengundi Cina tetap bersama Pakatan. Jika diamati keputusan PRU12 diperingkat Parlimen dan di peringkat DUN seperti diatas, Ong lebih layak atas faktor bangsa beliau.

5. Kegagalan Kerajaan Pakatan mentadbir urus Negeri Selangor dengan baik dan gagal untuk menepati janji manifesto lalu bakal merugikan Pakatan dan menguntungkan Barisan Nasional samada di peringkat Parlimen mahupun DUN.


PengundiBaharu: Aku pengundi di P100. Aku bersetuju untuk tidak bersetuju mengundi Rafizi!

1 comment:

  1. PengundiBaharu:

    bahasa yg mudah difahami org kampung ialah tidak akan mengundi rafizi



    pesara glc

    ReplyDelete

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...