Friday, November 18, 2011

BIADAPNYA MEDIA INDON!


Berita Ini ditulis sebelum perlawanan Malaysia vs Indonesia. Keputusan Malaysia 1, Indonesia 0.

INDONPOS: ...Laga penuh gengsi dan harga diri Menghadapi negeri Jiran Malaysia, Garuda Muda yang selalu tampil tangguh di arena Sea Games itu tentu tidak boleh menyerah . Kalah itu, haram hukumnya!

“Lawan Malaysia, menang itu wajib hukumnya!” kata mantan Srikandi bulutangkis Indonesia Susi Susanti. Peraih medali emas olimpiade Barcelona 1992 ini mengaku memiliki kenangan pahit terhadap negeri Jiran.

“Dalam olahraga apapun, Malaysia kan selalu menjadi musuh bebuyutan yang harus selalu dikalahkan. Apalagi di Sepak bola,” ujarnya. Susi ingin membakar semangat Garuda Muda untuk memenangi pertandingan sore nanti.

“Garuda muda harus menang, garuda muda pasti bisa,” sergahnya. Bagi istri pebulutangkis Alan Budikusuma ini, Malaysia tak perlu diberi ampun. “Hajar saja. Bikin Gol sebanyak-banyaknya.” Sore nanti, di Gelora Bung Karno Garuda Muda akan menghadapi laga babak penyisihan untuk memperebutkan juara grup A menghadapi Malaysia. Jika Garuda Muda berhasil membantai Malaysia, maka memastikan diri sebagai juara grup A.

Malaysia, hanya membutuhkan hasil seri untuk bisa bertahan di laga ini. “Jangan beri peluang bagi Malaysia,” kata Susi. Sebagai Negara tetangga, Malaysia memang bukan sahabat yang bisa dipercaya. Mereka licin, dan tak segan-segan memanfaatkan berbagai celah demi kepentingan negerinya. “Kini saatnya kita bangkit, kita ganyang Malaysia!” Susi pun seakan ingin mengingatkan masyarakat tentang semangat Bung Karno saat mengobarkan semangat ganyang Malaysia. Susi mengaku tidak anti Malaysia. Sebagai bangsa Indonesia, Susi mengaku sering tersinggung dengan perlakuan negeri itu...

...“Malaysia memang bangsa penjiplak. Dari zaman saya, Malaysia sudah begitu. Makanya kalau berhadapan dengan Malaysia, semangatnya pasti satu. Boleh kalah dari siapa saja, asal jangan Malaysia. Ini gengsi. Mudah-mudahan timnas sepakbola kita punya semangat yang sama,” harapnya... Baca seterusnya disini.

Kita berlawan atas semangat kesukanan, bukannya semangat konfrantasi nenekmu...!

Dikala Indon terkena musibah, Negara jiranmu Malaysia juga yang datang membantumu. Tidak sedar dek untung...



MEMALUKAN UNTUK NEGARA BIADAP SEPERTI INDONESIA!



(Garuda didadaku)

6 comments:

  1. indon...brengsek dan keparat....

    ReplyDelete
  2. mengapa susi susanti marah sangat dgn negara kita? kata tidak anti malaysia tapi semua kata2nya menunjukkan sebaliknya? apa yg rakyat malaysia dah buat kpd susi susanti masa dia di negara ni? bukankah masa pertandingan badminton sokongan peminat hanya berlaku semasa perlawanan & selepas itu tidak ada apa2 yg berlaku? atau ada peristiwa ke atasnya yg membuatkan dia jadi marah? apa sebenarnya maksud kamu susi susanti? mahu terus gadoh? tak baik kamu menfitnah semata2 terpengaruh dgn berita2 media kamu yg brengsek tu!!!

    ReplyDelete
  3. berbilion dh duit kita mengalir masuk ke negara dia. berjuta rakyat dia mencangkul rezeki di negara kita, tp hati busuk dn dengki hasil kegoblokan pemikiran sebahagian besar rakyatnya, indon tiada nilai sebenarnya. ibarat "tubuhnya besar tapi akalnya bodoh"...

    ReplyDelete
  4. rakyat malaysia tidak merempat ke INdon untuk cari makan...perompak pun ramai warga indon...tp kita ni selalu mengalah bersabar..itu la kita

    ReplyDelete
  5. apa masalah susi susanti tu?pernah kena rogol kat malaysia ke atau pernah jadi amah?biarkan sahaja lah dia...

    ReplyDelete
  6. Nak buat macam mana.... Indon tu... dari pemimpin nya sampai ke rayat...SEMUA NYA PESAKIT MENTAL.

    ReplyDelete

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...