Thursday, November 24, 2011

AIR KELANTAN BERSIH. TAKDE E-COLI!

Siapa kata tak selamat...!


Jangan fitnah la!
E-COLI Mana ada, COLI WANITA ada la...
Ini Semua kerja UMNO nieh!
Salah UMNO buang COLI merata-rata!!!


TANAH MERAH 23 Nov. - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berjanji masalah air yang melanda Kelantan akan diselesaikan segera sekiranya rakyat negeri ini memberi mandat kepada Barisan Nasional (BN) untuk memerintah pada pilihan raya umum akan datang.

Muhyiddin berkata, nasib rakyat Kelantan hanya akan terbela jika mereka menyokong BN memandangkan kerajaan Pas Kelantan sudah terbukti gagal menjaga kebajikan rakyat meskipun telah memerintah selama 21 tahun di negeri ini.

Beliau berkata, bekalan air bersih yang diterima sebahagian rakyat Kelantan hari ini pun merupakan ihsan dan usaha yang dilakukan BN ketika memerintah Kelantan suatu ketika dulu.

"BN memberi jaminan masalah air ini akan diselesaikan segera. Kita jamin masalah rakyat adalah keutamaan dan tidak boleh dibiarkan begitu sahaja.

"Pas tidak dapat memberikan apa-apa walaupun ini adalah perkara asas tetapi mereka gagal sampaikan anak-anak kita yang sedang membesar terpaksa menggunakan air kotor," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Jamuan Rakyat Parlimen Tanah Merah di Sekolah Kebangsaan Gual Ipoh di sini hari ini.

Hadir sama, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed; Timbalan Pengerusinya, Datuk Dr. Awang Adek Hussin dan Ketua UMNO Bahagian Tanah Merah, Datuk Ikmal Hisham Abdul Aziz.

Pada majlis itu, Muhyiddin turut menyampaikan bantuan sebanyak RM1.4 juta untuk menyiapkan masjid di Kampung Belimbing.

Terdahulu ketika berucap, Ikmal turut memohon peruntukkan sebanyak RM4 juta daripada Kerajaan Pusat untuk untuk projek-projek kecil di daerah ini termasuk bekalan air bersih dan baik pulih masjid yang dapat memberi keselesaan kepada lebih 100,000 rakyat Tanah Merah.

Jelas beliau, rakyat Tanah Merah telah berjanji akan memberi sokongan padu kepada BN kerana kesedaran yang timbul bahawa nasib mereka hanya boleh dibela oleh kepimpinan BN.

"Banyak masjid dan surau di Tanah Merah yang teruk dan daif yang memerlukan perhatian kepemimpinan Pas tetapi langsung tidak diendahkan," ujarnya.


No comments:

Post a Comment

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...