Saturday, November 5, 2011

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA KORBAN DARI PENGUNDI BAHARU



Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Pengundi Baharu mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha kepada seluruh Umat Islam. Hari Raya korban tahun ini cukup bermakna. KERANA:

PERTAMA:
Kos sebenar mengerjakan haji 1432H/2011 adalah RM14,340.00;
Jemaah Haji bayar RM9,980.00 (sama seperti 1431/2010);
Jumlah subsidi Kerajaan RM4,360.00 (tahun 1431/2010 ialah RM3,060.00).

Kerajaan menyerap kenaikan kos Haji tahun ini bagi meringankan beban 28,000 jemaah kita di Tanah Suci.

KEDUA: 





Perdana Menteri dan Isteri mengerjakan Ibadah Haji di Makkah.

KETIGA:

Datuk Seri Najib difitnah, dikeji dan dihina oleh Puak Pembangkang dikala beliau mengerjakan Haji.


Apa yang kita perlu tahu: Memang sudah menjadi prosidur Arab Saudi menyediakan Bodyguard kepada pemimpin Umat Islam seperti Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib bin Razak.

Selain Perdana Menteri Malaysia... Presiden Indonesia, Presiden Pakistan, Mahmod Abbas dan lain-lain Ketua Negara atau Kerajaan Islam diberi layanan sebegitu. Presiden Iran Ahmadinejad yang menganuti ajaran Syiah pun diberi layanan yang sama.

Mengapa Nik Aziz tak ada bodyguard? Sebab dia bertaraf Menteri sebuah Negeri. Tidak seperti Najib Ketua Kerajaan Malaysia. Jika Agong Malaysia kerjakan Haji, maka situasinya sama sahaja. Agong Ketua Negara.

HAL INI MENJADI SATU RAHMAT BUAT RAKYAT MALAYSIA. DISINI KITA DAPAT TAHU BAHAWA PUAK PEMBANGKANG INI SUKA BANGKANG SEMUA PERKARA TERMASUKLAH BERANI MEMPERTIKAI NAJIB & ROSMAH SEWAKTU MEREKA MENJADI TETAMU ALLAH! APAKAH KUALITI SEPERTI INI YANG KITA MAHU KAN PADA PEMBANGKANG YANG DIHARAPKAN MENJADI CHECK & BALANCE DALAM NEGARA KITA. KITA BOLEH NAMPAK BETAPA BUSUKNYA HATI PENYOKONG PAKATAN DAN MEREKA MEMILIKI PERASAAN HASAD DENGKI YANG BEGITU TEBAL SEKALI!

APA ANDA AKAN MEMANGKAH
PAKATAN PADA PRU13 NANTI?

FIKIRKAN SEMULA!!!


6 comments:

  1. selamat hari raya AidilAdha, Maaf Zahir Batin..
    berkat selamat..

    اَللّهُ اَكْبَرُ، اَللّهُ اَكْبَرُ، اَللّهُ اَكْبَرُ، لاَ اِلَهَ اِلاَّ اللّهُ اَللّهُ اَكْبَرُ، اَللّهُ اَكْبَرُ، وَلِلّهِ الْحَمْدِ, تَقَبَّلَ اللّهُ مِنَّا وَمنٌِكُمٌ صِيَامَنَا وَصِيَامَكُمٌ كُلُّ عَامٍ وَ أَنْتُمْ بِخَيْرٍ اَللّهُمَّ اجٌعَلٌنَا مِنَ الٌعَاءِدِيٌنَ وَالٌفَاءِزِيٌنَ˚

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikom wbt. Apa yang saudara tulis adalah pandangan anda sendiri. Soalan saya kepada saudara, bagaimana nak jadi pemimpin yang berimana kalau isteri sendiri tidak boleh ditarbiah untuk menutup aurat?. Fikir-fikir kan lah.

    ReplyDelete
  3. waalaikummussalam. kenapa hanya menutup aurat, tidak yang lain?. Jika isteri pemimpin itu menutup aurat apa mereka akan serahkan ketaatan mereka pada pemimpin tersebut? Saya yakin TIDAK. Malah, keburukan-keburukan lain akan dikait2kan. Mereka susah untuk bersangka baik, kerana Perasaaan hasad dengki yang menebal. dari mula pemimpin tersbut dalam perjalanan ke mekkah melaksanakan haji, sampailah pemimpin tersbut pulang ke tanah air, mereka tidak henti-henti mengeji menfitnah dan mengutuk!

    ReplyDelete
  4. yola tu..kes cincin 24 juta ape cite der..

    ReplyDelete
  5. aurat tu tuntutan... Allah yg suruh... apa kaitan dgn taat kepada pemimpin... ko citer apa ni lahabau??? Benda simple, rambut pompuan tu aurat n kena tutup... klu dengan Allah pun x taat...tak yah la citer psl taat yg lain2... budus la ko ni...

    ReplyDelete
  6. entah2 mak uknown tak pakai tudung. siapa tahu? hanya Allah je tau. lahabau.

    ReplyDelete

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...