Wednesday, November 30, 2011

KALAU AKULAH... "PERGI JAHANAM KAU LA!"




Nga Mohon Maaf Gelar Zambry 'Hitam Metalik'

KUALA LUMPUR, 30 Nov (Bernama) -- Setelah dikecam hebat, Setiausaha DAP Perak Nga Kor Ming pada Rabu memohon maaf kepada Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir kerana menggelarkannya "hitam metalik".

"Kepada semua pihak yang tersinggung dengan kenyataan saya itu termasuk Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, saya ingin memohon maaf," katanya dalam satu kenyataan di sini pada Rabu.

Nga, yang juga Anggota Parlimen Taiping dan Anggota Dewan Undangan Negeri Perak kawasan Pantai Remis, dilaporkan berkata demikian dalam satu ceramah di Perak pada 9 Nov lepas.

Kenyataannya itu dibidas pelbagai pihak termasuk ahli politik dan badan-badan bukan kerajaan yang menganggap ianya berbaur perkauman dan menghina mereka yang berkulit hitam.

Dalam permohonan maafnya itu, Nga bagaimanapun berkata, kenyataannya mengenai "hitam metalik" itu telah disalah tafsir kerana beliau hanya merujuk kepada pengambilanalih kerajaan negeri Perak oleh Zambry dan Barisan Nasional yang dianggapnya tidak sah.

"Secara peribadi, saya tidak membenci Dr Zambry. Saya anggap semua rakyat Malaysia sebagai saudara," katanya. - BERNAMA



PERGI JAHANAMLAH KAU DAP RASIS!!!

3 comments:

  1. Entah bila nak BERAMBUS terus dengan roket mereka tu..celaka celaka celaka pembangkang Malaysia..baik tiada cuma nak melaga-lagakan rakyat dan menghasut...Lain tak de.

    ReplyDelete
  2. Senang2 maki org hitam metalic pastu kata lg haram jadah xckup dgn tu menafsir ayat2 suci al-quraan ikut sedap hati cina babi nie sekarang nak mntak maaf plak da.....selalu buat pastu mntak maaf , ingat apa org islam nie....

    ReplyDelete
  3. ngo kok meng ni memang celaka besar jenis cina rasis anti melayu islam...mereka pun harap putih menumpang tanah orang melayu tapi tidak pernah berterima kasih..melayu terima tok dan mak mereka tinggal di malaysia hingga jadi kaya raya dn lepas tu nak jadi hero celaka pula tu.mereka ni sepatutnya hantar balik chinalah dok malaysia nak jadi komunis buat apa

    ReplyDelete

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...