Wednesday, November 9, 2011

Sebelum kene tolak, kakitangan kerajaan mesti tolak pakatan! - Ahmad Maslan



KUALA LUMPUR, 9 Nov- "Cadangan itu merupakan satu cadangan gila seorang pimpinan tertinggi DAP yang saya kira merupakan satu pandangan rasmi DAP. Mereka memang tidak sukakan kakitangan kerajaan dan kakitangan kerajaan kena menyatakan kebencian terhadap parti ini".

Demikian tegas Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan mengulas cadangan pemimpin DAP, Tony Phua yang mahu memotong separuh dari 1.4 kakitangan kerajaan jika pakatan pembangkang menang pilihanraya umum akan datang..

Ujarnya, jumlah 1.4 juta kakitangan awam itu masih belum cukup dalam sektor-sektor tertentu, contohnya dalam sektor kedoktoran, perubatan dan dalam sektor pendidikan, kerana banyak guru-guru pakar masih lagi diperlukan.

"Dari 1.4 juta tersebut, kebanyakannya dari kakitangan bawahan. DAP memang rasis bila menyebut tentang perkara ini kerana kebanyakan kakitangan kerajaan adalah orang Melayu.

"Untuk memastikan negara ini berjalan seperti biasa sejak 50 tahun lalu, tugas dan peranan kakitangan awam ini amat besar kepada 27 juta rakyat Malaysia selain 2 juta rakyat asing di negara kita," katanya kepada UMNO-Online ketika ditemui di Parlimen di sini, hari ini.

Sehubungan dengan itu, beliau mengajak kakitangan kerajaan untuk menolak pakatan pembangkang pada pilihanraya umum akan datang kerana jika pakatan pembangkang menang, separuh dari kakitangan awam akan dibuang kerja.

"Menang sahaja pakatan pembangkang, separuh dari kakitangan awam akan dibuang. Tinggal 700 ribu, lagi 700 ribu lagi nak kerja kat mana?. Jadi ia merupakan satu kenyataan yang merupakan dasar pembangkang.

"Satu tahu pandangan-pandangan serong puak-puak DAP. DAP ini memang rasis terhadap kakitangan awam. Bukan sahaja DAP, tetapi kita harus menolak semua pakatan pembangkang dalam pilihanraya umum akan datang, kalau tidak kita tidak ada kerja dan anak-anak kita nak makan macam mana," tambahnya.

1 comment:

  1. Sepatutnya memang begitu le jangan undi pakatan pembakang, tapi apa yang saya dapati dipejabat lama sayu dulu memang ramai yang sokong pembangkang terutama asal plat D, terang-terangan bila bab duit - Bonus - ambik pulak, halal halal..

    ReplyDelete

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...