Wednesday, October 26, 2011

ZUHUD: HADITH RASULULLAH SAW...

ZUHUD???











Rasulullah SAW bersabda: "Akan timbul diakhir zaman, orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama, mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat dari kulit kambing, berpura-pura zuhud dari dunia untuk mendapat simpati org ramai, dan percakapan mrk lebih manis daripada gula padahal hati mereka adalah hati serigala."

4 comments:

  1. Rasullah SAW makan dg 3 jari beb, bukan dg 3 gigi.

    ReplyDelete
  2. keindahan akhlaq dan kezuhudan TGNA bukan sekadar dilihat oleh sekalian manusia... ttp, terasa hingga ke hati dan menyentuh keimanan... Bukankah Rasulullah juga berda'wah dengan Akhlaqnya?

    p/s:Hadith rasulullah itu mungkin merujuk manusia memperlekeh agama, dan memburuk2kan ulama', memanfaatkan fitnah dan membawa sangkaan buruk pada orang2 yang menjunjung syariat agama [padahal ulama itu pewaris para anbia']... mungkin hadith itu merujuk kepada anda?

    ReplyDelete
  3. ini salah satu perbuatan menghina ulama. nak harapkan ulama BN berjihad di palestin pown x wajib. apa semua ini? kalau dari struktur pimpinan atasan pown x mmpu mmimpin keluarganya sendiri, mcmana nk memimpin rakyat?? perdana menteri anda pown x mmpu mnunjukkan akhlak mcm na yg dilakukan TGNA. sudahlah mmbuat dosa mnyokong pmimpin yg salah, menghina ulama yg btul pulak 2. mmg kta tidak boleh mnilai pmimpin dri zahirnya, ttpi zahirnya yg mmpu mncorakkan pribadinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulamak yang betul atau Ulamak Politik Khawarij yang menjual agama demi kuasa?

      Delete

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...