Sunday, March 25, 2012

BEKAS AKTIVIS PRO-MAHASISWA DEDAH PERJUANGAN SIA-SIA



Ini adalah pengakuan sebenar oleh KHAIRUL NIZAM BIN MD. HUSIN (Timbalan Presiden MPP Universiti Teknologi Malaysia Sesi 2010/2011) mengenai perjuangan sebenar ProM.

Khairul Nizam merupakan seorang Bekas Presiden Persatuan Mahasiswa Islam UTM (PMI UTM) yang telah sedar dengan perjuangan sia-sia semasa beliau berada dalam ProM dahulu.

SARFAMS pernah menemuinya 2 bulan lalu di Melaka, dan beliau telah menceritakan sendiri dengan penuh semangat dan tawaduk bahawa beliau amat menyesal pada suatu ketika dahulu berjuang atas tiket ProM.

Beliau juga telah mendedahkan kepada SARFAMS mengenai siapa dalang sebenar yang berada di belakang pergerakan ProM dan tidak terkejut apabila orang yang mencaturkan pergerakan ProM ini adalah beberapa pemimpin tertinggi dalam parti politik yang ada di Malaysia ini.

Kini, Khairul Nizam sudah mula sedar akan salahnya dan perjuangan sia-sia beliau selama ini dalam Pro Mahasiswa.

Sepanjang lebih dari 2 jam SARFAMS berborak dengan beliau tanpa rakaman pada 2 bulan lepas, beliau amat mahu para mahasiswa tidak terpengaruh dengan ProM di setiap universiti yang sebenarnya hanya menjadi boneka kepada parti politik.

Syabas kepada rakan blogger HARAPAN ESOK kerana sempat menemuramah Khairul Nizam secara live yang kini SARFAMS difahamkan sudah menyertai perjuangan Aspirasi Mahasiswa.


PengundiBaharu: Pro-M itu ibarat Pakatan Pembangkang dalam IPTA

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...