Thursday, February 2, 2012

DULU ARWAH KAKITANGAN TV3 DIHINA. SEKARANG WARTAWAN HARAKAH PULA MENINGGAL. ADA KAMI HINA?!


[Gambar Hiasan]
KUALA LUMPUR, 31 Jan: Harakah kehilangan seorang warganya apabila wartawan Mohamad Safri Samsudin, 42 tahun, meninggal dunia jam 5.37 petang ini di Hospital Kuala Lumpur (HKL). 
Shafri yang mula koma pagi tadi disahkan mengidap barah Ahad lepas oleh HKL. 
Beliau meninggalkan lima anak yang berumur antara lapan hingga 16 tahun dan isteri, Puan Sharifah Nurhayati Al Yahya. - HarakahDaily

ALFATIHAH...
MOGA ROH ARWAH DITEMPATKAN DIKALANGAN ORANG-ORANG YANG BERIMAN.

Apabila aku baca berita kepergian Wartawan Harakah nih, aku teringat pada Bekas Pengarang Berita TV3, Allahyarham Sukardi Abdul Ghany yang telah dihina oleh Penyokong Pembangkang didalam MalaysiaKini baru-baru ini.

Walaupun aku bukan ahli keluarga Allahyarham... aku masih berasa sedih dan kecewa dengan sikap mereka yang menghina Arwah sesuka hati dalam Malaysiakini dan impaknya pasti dirasai oleh keluarga Arwah sendiri. Lagi sedih bila komen kurang ajar itu datang dari penyokong Parti Islam, Apakah Islam ajar ahlak macam tuh...?


[Sebahagian Komen yang sempat aku printscreen]

Bagi aku, walaupun kita beza ideologi politik, kita tetap saudara segama dan kita patut doakan kebaikan untuk mereka, lagi-lagi bila mereka ditimpa musibah. Kita juga patut berasa simpati apabila mereka meninggal, bukannya dihina sebegitu rupa!


Aku tak ada niat nak besar-besarkan cerita nih, tapi hal ini perlu dibagi tahu supaya kita jadikan pengajaran yang bermakna. Aku pun, kutuk PAS jugak, kutuk Pakatan jugak, tapi kalau orang dah pergi (meninggal dunia), takkan tak guna otak kot!

SEDAP JER KOMEN MACAM TUH...
MACAM DIA TAK MATI JER SATU HARI NANTI...!

1 comment:

  1. ALFATIHA YANG TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH..ALLAH LEBIH MENGASIHINYA.

    ReplyDelete

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...