Sunday, January 29, 2012

KETUA PEMUDA PAS NASRUDIN HASSAN KECAM ANWAR IBRAHIM!


Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan menolak mana-mana usaha untuk menyokong Israel apatah lagi untuk memberi perlindungan kepada golongan yang disifatkan beliau dilaknat oleh Allah. Malah tegas Nasrudin, sokongan terhadap Israel itu juga tidak layak dan tidak wajar diberikan sekali pun atas nama untuk mengambil hati Amerika Syarikat.

"Israel adalah sebuah entiti haram yang terlalu besar dosanya terhadap umat Islam seakidah dengan kita meskipun kita berada jauh di Tanah Melayu.


Terdahulu, Anwar Ibrahim dalam wawancaranya bersama The Wall Street Journal yang antara lain menyokong setiap usaha untuk melindungi keselamatan negara Israel atau khususnya rakyat Yahudi. Kenyataan tersebut membayangkan selama ini bahawa asas perjuangan PKR dan Pakatan Pembangkang dibiayai NGO’s Yahudi dan pro-Israel.

Biarpun kenyataan Nasrudin itu hanya mewakili Ketua Pemuda PAS, namun sehingga kini kepimpinan tertinggi PAS yang diketuai Abdul Hadi Awang dan timbalannya, Mat Sabu masih berdiam diri. Apakah mereka takut mahu membuat kenyataan balas terhadap Anwar Ibrahim yang selama ini banyak membantu memberikan sumber kewangan kepada PAS untuk aktiviti politiknya.

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...