Monday, January 2, 2012

WAJAH MAHASISWA TUNGANGAN ANWAR YANG BERDEMO DI UPSI DIDEDAHKAN!

Kasihan rupanya pelajar-pelajar yang terlibat merusuh semata-mata membela nasib mahasiswa biadap bernama Adam Adli terdiri daripada anak-anak mereka yang berpendapatan rendah. Kebanyakkan dari mereka berasal dari Pantai Timur :



Ada ibu bapa yang bekerja tukang jahit, petani dan selebihnya bekerja sendiri - namun pendapatan bulanan ibu bapa pelajar ini di bawah RM1000 sebulan.

Tidakkah mereka kasihan dengan perit jerih ibu bapa mereka yang menghantar mereka ke menara gading semata-mata untuk melihat mereka berjaya?

Kita lihat beberapa lagi pelajar yang terlibat serta diperbodohkan oleh Adam Adli yang mana kita dapat maklumat sebelum berhimpun beliau dipercayai berjumpa dengan seorang pemimpin politik pembangkang.


Lagi para 'mahasewel' yang terlibat dalam kejadian merusuh serta memfitnah pihak PDRM :



Kumpulan pelajar di atas dipercayai turut terlibat dalam menulis status di laman facebook mengatakan bahawa polis bertindak kejam serta memukul Safwan Anang sehingga berdarah.

Betulkah dakwaan mereka ini turut telibat dalam kejadian rusuhan tempoh hari?

Jika benar...

Kasihan sungguh tidakkah mereka sedar bahawa Adam Adli mempergunakan mereka semata-mata untuk membebaskan dirinya dari dihukum oleh pihak pentadbiran UPSI?

Pelajar lain sibuk mengulang-kaji untuk menghadapi 'final exam' kamu sibuk merusuh... isk..isk..isk...

Sabar belum habis lagi, sambung lagi dengan paparan gambar perusuh yang dipercayai turut terlibat memecahkan pintu klinik Syifa :



Mereka-mereka ini dikeldaikan oleh Adam Adli yang dipercayai mendapat sentuhan 'ajaib' dari Chegubard ahli AMK yang mengetuai SMM.

Dalam kebebasan bersuara, kita perlu tahu batas-batas lebih-lebih lagi kamu adalah golongan mahasiswa yang bakal bergelar guru serta bertanggungjawab mendidik anak bangsa kelak.

Jika sikap ekstrem begini ditunjukkan ketika masih belajar tidak hairan jika sekolah-sekolah di Malaysia kelak hanya mampu melahirkan golongan murid yang tidak berkualiti.

Soalan akhir saya kepada golongan 'cerdik' ini - bukankah kerajaan telah mengumumkan untuk mengkaji serta memansuhkan AUKU dan membenarkan mahasiswa berpolitik. Jadi apakah tujuan sebenar perhimpunan di hadapan UPSI tempoh hari?

Saya beranggapan tujuan perhimpunan yang diadakan tempoh hari bertujuan :


  • Untuk menyelamatkan 'batang tengkuk' Adam Adli yang bakal dibuang kolej dan akan gelap masa depannya?
  • Untuk melatih mobilisasi sempena 9 Januari yang akan datang?
  • Atau pun perhimpunan diadakan tidak lain dan tidak bukan hanyalah untuk mencari salah pihak berkuasa dengan harapan imej kerajaan berjaya diburukkan?

Saya berpendapat, kita memang perlu membenarkan golongan mahasiswa ini berpolitik. Mereka sudah besar, mereka mampu memutuskannya. Jika mereka gagal dek kerana gila berpolitik sekalipun, itu bukan lagi masalah kita.

Itu masalah mereka serta keluarga mereka. Hahaha...

Namun mahasiswa perlu kreatif dalam berpolitik, apa yang saya perhatikan golongan yang merusuh di hadapan UPSI tempoh hari, hanya plagiat gaya politik yang diamalkan pembangkang.

Tetapi bagi saya tindakan mereka menjadikan jalanraya dan demontrasi yang berbentuk keganasan sebagai platform untuk bersuara sama sekali tidak boleh diterima. Kerana di Malaysia ini banyak ruang betul disediakan untuk kita menyampaikan suara kita.

Seperti saya, saya menggunakan blog untuk menyampaikan suara saya...

Dipendekkan cerita...

Pemimpin pembangkang 'keldaikan' pemuda di bawah, manakala pemuda di bawah ini pula 'keldaikan' rakan-rakannya untuk menyelamatkan lehernya yang kini semakin 'terjerut' - maklumlah sudah hendak dibuang dari Universiti bro...

Ikon yang dicipta pembangkang : Adam Adli  The 'Anal Spring' Opss.. 'Arab Spring'



Nama Pelajar : Adam Adli Bin Abdul Halim
Kursus : TESL
Matrik : D20091034405
No. I/C : 890703-07-5357
Semester : 5
Kolej : KHAR (mungkin sudah tinggal diluar)
Asal : Butterworth, Pulau Pinang
Alamat : 1788, Lorong Permata Bertam, 13200 Kepala Batas, Seberang Prai Utara
No. H/P : 017-4347317
Bapa :  Abd. Halim (0123485275) - Pesara

----------------------------------------------

Kawan-kawan mahasiswa tolonglah...

Tolonglah... Tolong segerakan kempen 'PEACE CAMPUS'! 


No comments:

Post a Comment

PERINGATAN: PengundiBaharu tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman Blog ini. Ia pandangan peribadi pelawat blog ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Blogger. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...